۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸
آیت الله نوری همدانی:

جلوی واردات بی رویه و غیر ضروری محصولات کشاورزی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، از واردات بی رویه محصولات کشاورزی انتقاد کرد و خواستار تغییر نگرش و بازنگری مسؤولان در این خصوص شد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر چهارشنبه در دیدار مسؤولان برگزاری همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی، از برخی واردات غیر ضروری به ویژه در محصولات کشاورزی انتقاد و تصریح کرد: کشاورزان زحمت کشیده اند، اما محصولات شان به دلیل واردات همان نوع از محصول روی دست شان مانده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: کشاورزان انتظار دارند محصولات شان به قیمت مناسبی خریداری شود، اما به دلیل واردات متضرر می شوند و گاهی محصولات کشاورزی آنها از بین می رود.

وی در ادامه تاکید کرد: طراحی و نقشه کشی برای رفع این مشکل تنها کافی نیست، آنچه مهم است این است که انسان علاوه بر طراحی، برنامه ها را اجرایی و عملیاتی هم بکند.

این مرجع تقلید بیان داشت: برای ما نوشته ها و نامه هایی آمده است که چندین تن چای در گیلان به دلیل واردات و عدم فروش محصولات تولیدات داخل خراب شده و از بین رفته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: وقتی ما مشابه اجناس را داریم ضرورت ندارد که نسبت به واردات آن اقدام شود، قبلا این گونه تصور می شد که هرچه از خارج وارد شود خوب است، بحمدلله الان وضعیت بهتر شده، اما لازم است در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر توازن در واردات و صادرات و عرضه و تقاضا گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال جهاد اقتصادی نامیدند این مساله بسیار اساسی و حاکی از اهمیت موضوع است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه با توجه به بیداری مردم دشمن نمی تواند از نظر فرهنگی نقشه های خود را عملیاتی کند، تصریح کرد: به دلیل پیشرفت های نظامی ایران نیز دشمنان مرعوب هستند و تنها راهی که دشمن تصور کرده است، می تواند بر کشور ما تسلط پیدا کند مساله اقتصادی است و تحریم اقتصادی آنان را باید در همین راستا ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آثار امور اقتصادی چه مثبت و چه منفی آن زود نمایان می شود، گفت: دشمنان همواره تلاش می کنند تا مردم را از حکومت جدا کنند و اگر یک روز مردم از دولت و حکومتی جدا شدند، پایه های آن حکومت سست و متزلزل می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: تحولاتی که در منطقه ایجاد شده و دیکتاتورها یکی پس از دیگری رفتنی می شوند به دلیل این است که مردم ناراضی هستند و بیدار شده اند و به طور یقین حکومتی که مردم را نداشته باشد رفتنی است و بیخود نباید دست و پا بزنند.

وی با ستایش همراهی مردم با نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف یادآور شد: دشمنان همواره در صدد جدا کردن مردم از دولت و نظام هستند و برای توفیق در این عرصه از هر ترفندی بهره می گیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جهاد اقتصادی باید به دست توانگر مردمان ایران محقق شود، تاکید کرد: به هر میزان که در عرصه اقتصاد تلاش شود شایسته است. متاسفانه بسیاری از مردم به اسراف و زیاده روی عادت کرده اند و باید با فرهنگ سازی این مساله مرتفع شود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات