۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۲۴۷
وزیر فرهنگ و ارشاد:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سد محکمی در برابر جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که استکبار جهانی پس از شکست های متعدد در جنگ سخت افزاری به تهاجم نرم علیه ایران اسلامی روی آورده است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سد محکمی در برابر هجمه های نرم دشمنان است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران که در ساری برگزار شد، با تأکید براین که باید زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین شود، گفت: امروز متولیان این حوزه باید از ابزارهای متعددی نظیر کتاب و فیلم در جهت تبیین حماسه دفاع مقدس بهره گیرند.

حسینی، عزت و سربلندی امروز ملت ایران را مدیون رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان این مرز و بوم با اهداء خون پاک خود سبب استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی، هشت سال دفاع مقدس را افتخار تاریخ ایران اسلامی دانست و با بیان این که باید از هر فرصتی در جهت شناساندن زوایای مختلف هشت سال دفاع مقدس به سطوح مختلف جامعه استفاده کرد، ادامه داد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رشادت ها و جانفشانی های فرزندان ایران اسلامی دنیا را به زانو در آورد، گفت: رزمندگان ایران اسلامی با دفاع از میهن اسلامی در برابرهمه دنیا ایستادگی کردند.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای براندازی نظام اسلامی استفاده کردند، افزود: جنگ تحمیلی توطئه دشمنان نظام برای نابودی ایران اسلامی بود که با شکست آنها در پی بود.

حسینی با بیان این که استکبار جهانی پس از شکست های متعدد در جنگ سخت افزاری به تهاجم نرم علیه ایران اسلامی روی آوردند، گفت: آنها با ابزارهای مختلف در پی سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه ما هستند.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین سد در برابر هجمه های نرم دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ اصیل و انقلابی در سطح جامعه نهادینه شود همه توطئه های دشمنان نیز خنثی خواهد شد.

حسینی در ادامه سخنان خود از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از تولیدات فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس خبرداد و گفت: تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در معرفی و شناساندن بیشتر دفاع مقدس به نسل جوان موثر است.

وی همچنین رشادت مردم مازندران را در هشت سال دفاع مقدس را وصف ناشدنی توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس یک حماسه جاوید است که باید با تولید فیلم، تئاتر و کتاب های مرتبط با دفاع مقدس نسل جوان امروز را با ارزش های ایثار و شهادت بیشتر آشنا کنیم.

حسینی با بیان این که حماسه هشت سال دفاع مقدس دارای خاطرات جاویدان و به یادماندنی است، تصریح کرد: همه رسانه های جمعی و دیداری و نوشتاری باید این تاریخ پرافتخار را برای نسل آینده ساز جامعه تبیین کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلفی نظیر تئاتر مقاومت، شعر بسیج و جشنواره های مرتبط با دفاع مقدس هر ساله در استان های کشور افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه های فاخر مرتبط با دفاع مقدس حمایت خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز افتتاح پروژه های فرهنگی هنری استان های کشور در دولت دهم خبر داد و گفت: قالب این پروژه ها در اوایل فعالیت دولت نهم عملیات اجرایی آنان آغاز شده است./950/پ202/ع

ارسال نظرات