۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۷۴

مراسم سالگرد شهادت امام صادق در نجف و کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای مختلف عراق خصوصا نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد.
عزاداري شهادت امام صادق (ع) در کربلا عزاداري شهادت امام صادق (ع) در کربلا عزاداري شهادت امام صادق (ع) در نجف عزاداري شهادت امام صادق (ع) در نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، صبح دیروز در حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم حضرت اباالفضل العباس (س) در کربلا باشکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

عاشقان و سوگواران اهل بیت (ع) در قالب هیئت های عزاداری از شهرهای مختلف عراق به کربلا آمده و در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت به سوگ نشستند.

عزاداران با سر دادن شعارهایی دولت سعودی را به بازسازی قبور ائمه بقیع (ع) فراخواندند.

هیئت عزاداری آستان مقدس امام حسین (ع) نیز که به شهرهای مختلف استان کربلا سفر کرده و در آن شهرها به عزاداری پرداخته بودند در این حرم حضور یافتند و در سوگ امام صادق (ع) عزاداری کردند.

شیعیان اهل بیت (ع) در نجف اشرف نیز با تشکیل دسته و حضور در حرم امیرمومنان علی (ع) سوگواری کردند.

علما، روحانیون، استادان و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف نیز در قالب هیئت عزاداری از دانشگاه امام مهدی (ع) به سمت حرم امام علی (ع) حرکت کرده و با مرثیه سرایی و سینه زنی این روز را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف که در این هیئت حضور داشت هدف از برگزاری این مراسم را عرض تسلیت به محضر امیرمومنان (ع) توصیف کرد و حملات دشمنان به شیعیان را عامل ثابت قدم تر شدن پیروان اهل بیت (ع) خواند./980/ب902/گ
ارسال نظرات