۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۴۱۸
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خبر داد؛

برگزاری درس خارج فقه و اصول آیت الله هاشمی شاهرودی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان از آغاز درس خارج فقه و اصول آیت الله هاشمی شاهرودی در مشهد خبر داد.
درس خارج آيت الله هاشمي شاهرودي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران خراسان در مدرسه علمیه نرجس مشهد گفت: پیش از شروع تحصیل باید هدف خود را از انتخاب حوزه برای ادامه تحصیل مشخص کرده و معدن وجود خود را شناسایی و استعدادهای درونیتان را استخراج کنید.

وی افزود: هر یک از شما استعدادهایی با گرایشات مختلف دارید اما اگر با علاقه قلبی و استعداد به حوزه وارد شده اید موفق خواهید بود.

حجت الاسلام فرجام اظهار داشت: امام کاظم(ع) علم مردم را در چهار امر شناخت خدا(مبدأشناسی)، شناخت وظیفه، شناخت دشمن و شناخت استعدادها خلاصه می کنند. بنابراین مسؤولان مدارس باید تلاش کنند از همان سال اول به طرق مختلف، استعدادهای طلاب مشخص و شناسایی شود، همچنین مرکزی برای ثبت دستاوردهای طلاب به صورت سالانه تاسیس شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، راه اندازی بانک اطلاعات قوی در حوزه را ضروری دانست و گفت: شما طلاب باید اراده و همت بلند داشته و به اجتهاد فکر کنید.

وی با اشاره به دریافت مجوز صدور سطح چهار حوزه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: از سال تحصیلی جدید درس خارج فقه و اصول آیت الله هاشمی شاهرودی به صورت ویدیو کنفرانس در حوزه مشهد ارائه می شود.

حجت الاسلام فرجام با تأکید براینکه تحصیل طلاب باید در جهت تأمین نیازهای جامعه باشد افزود: باوجود تلاش وهابیت برای جلوگیری از گسترش اسلام، امروز تشیع در دنیا با سرعت رو به گسترش است و علاقمندان به معارف شیعی در سطح دنیا روز به روز در حال افزایش هستند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت حوزه علمیه با سایر مراکز اموزشی دنیا در این است که ما در حوزه ضمن اینکه به معلوماتمان افزوده می شود یک مرحله دیگر هم به نام تصفیه و تزکیه داریم یعنی خروجی حوزه، عالم تزکیه شده است.

مدیر اجرایی حوزه خراسان در پایان با اشاره به سیره بزرگان و علما، بر لزوم تعبد و تهجد شبانه طلاب، حفظ دستاوردهای حوزه پس از اتمام تحصیلات و حفظ جایگاه و زی طلبگی در همه مراحل زندگی تأکید کرد.

در آغاز این مراسم همچنین خانم اعدادی، مسوول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: دوازده مدرسه علمیه خواهران در مشهد در مقطع سطح 2 و دو مدرسه نیز در مقطع سطح سه (با دو رشته ) فعال هستند ضمن اینکه درس خارج فقه نیز از طریق ویدیوکنفرانس برای خواهران نظام قدیم حوزه ارائه می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات