۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت بهترین قشر برای احیای سنت حسنه وقف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت باید در جهت تبیین سنت حسنه وقف بیشتر تلاش کند، اظهار داشت: علما و روحانیان بهترین قشر برای احیای این سنت اسلامی هستند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در مراسم کلنگ زنی بزرگترین پروژه تجاری اداری موقوفات شهرستان بهشهر، با اشاره به اثرگذاری خیرین در سطح جامعه گفت: اهل خیر در جامعه دارای جایگاه ویژه ای هستند و کسانی که اموالشان را وقف کرده اند در بهشت هستند و کسانی که خیر هستند باید نامشان در جامعه برده و معرفی شوند.

وی، خیران و واقفان خیر اندیش را انسان های ماندگار معرفی کرد و افزود: آحاد مردم برای استفاده از موقوفات باید آگاهانه وارد عمل شوند و نسبت به اموال وقفی حساسیت بالایی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ و احیاء موقوفات گفت: دقت و تلاش در حفظ و احیای موقوفات یک ضرورت است، چون در یک نظام اسلامی مسأله وقف باید به عنوان یک میراث ماندگار از ائمه معصومین(ع) بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که خوشبختانه در نظام اسلامی نماینده ولی فقیه مسؤول امور موقوفات کشور است، افزود: حضور ولی فقیه در رأس سازمان اوقاف یک دلگرمی مناسبی برای واقفان خواهد بود که درآمد اموال وقف شده در راستای گسترش فرهنگ اسلام، قرآن و طبق نیات واقفین خیراندیش هزینه خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان در ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان باید آحاد جامعه را نسبت به موضوع وقف و این سنت حسنه اهل بیت(ع) بیشتر آگاه کنند.

وی با بیان این که روحانیت باید در جهت تبیین سنت حسنه وقف بیشتر تلاش کند، ادامه داد: علما و روحانیان بهترین قشر برای احیای این سنت اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری در ادامه سخنان خود ضمن اظهار خرسندی از اجرای این پروژه عظیم در بهشهر، گفت: این مجتمع بزرگ که در موقوفات بهشهر احداث می شود باید حرمت این مکان را داشته  و مراقب آن بود.
 
همچنین حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: این مجتمع بزرگ تجاری و اداری در زمین موقوفات تعدادی از واقفین خیر اندیش به مساحت 17 هزار و 500 مترمربع در بهشهر با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با پیش بینی اعتبار بیش از هشتاد میلیارد ریال احداث می شود.

وی افزود: وقف سنت حسنه و ماندگار است و همه علمای منطقه از جمله آیت الله کوهستانی(ره) برای وقف اهمیت زیادی قائل بودند تا جایی که برای عبور از زمین موقوفه به غیر موقوفه با تکان دادن لباسش می گفت که گرد و خاک زمین موقوفه نباید به زمین غیر موقوفه برود.

حجت الاسلام سهرابی، احیا و شناسایی موقوفات و عمل به نیات واقفین خیراندیش را از برنامه های اصلی اوقاف و امورخیریه استان دانست و تصریح کرد: برای حفظ و احیای موقوفات نیاز به همکاری عموم مردم در شهرها و روستاها داریم و کسانی که در زمین و املاک موقوفه نشسته اند باید با قرارداد اجاره با اوقاف در عمل به نیات واقفین تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه افزود: این طرح بزرگ، از سوی بنیاد توسعه و عمران موقوفات و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به اجراء در می آید که امیدواریم این امانت بزرگ واقفین نیک اندیش به نتیجه کامل برسد و نیات آنان عمل شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات