۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۷۴۸
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

تاکید امام جمعه قم بر ضرورت پرهیز از هر گونه فرافکنی و شایعه سازی در خصوص اختلاس اخیر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مردم ما از هرگونه فرافکنی، شایعه سازی، خبرهای نادرست و همچنین اهمال کاری در ریشه کن کردن فساد بزرگ اقتصادی اخیر به شدت معترض هستند، خواستار برنامه ریزی درست برای قطع دستان مفسدان و زیاده خواهان از شریان اقتصادی کشور شد.
  سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد با برکت حضرت فاطمه معصومه و امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: در میان مردم ما  به ویژه در تاریخ و تقویم کشور دو دهه وجود دارد که مردم با شور و شوق آن را اداره و برگزار می کنند، نخست دهه عاشورا که از دیر زمان مردم متدین اقامه عزا و همه اقشار حتی اقلیت های دینی در عزای اهل بیت(ع) سوگواری می کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به دهه کرامت افزود: در این دو دهه نقش یک برادر و خواهر برتر از دیگران است، اگر در حادثه عاشورا حضرت زینب(س) نبود، کربلا در همان کربلا می ماند، از سویی دیگر اگر هجرت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)از مدینه به قم نبود هر گز این شهر به مرکز علم تبدیل نمی شد.

دهه عاشورا و کرامت الگوساز عزا و شادی اسلامی

وی با اشاره به اینکه این دو دهه الگوساز در عزا و شادی اسلامی هستند و از سویی هم حضرت زینب و هم حضرت فاطمه معصومه دختر، خواهر و عمه امام بودند، تصریح کرد: ما ضمن تبریک این دو میلاد بزرگ و بزرگداشت مقام احمدبن موسی شاه چراغ از همه مردم می خواهیم بر اساس این الگوها جشن ها و شادی های خود را تنظیم کنند و در حفظ شعائر اسلامی و دینی بکوشند.

امام جمعه قم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گرچه هفته دفاع مقدس پایان یافته، اما پیام آن همچنان باقی است و ما باید همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و زحمات و رشادت های ایثارگران و جانبازان را ارج نهیم.

وی به دیدار صمیمی و پر از مهر مقام معظم رهبری با جانبازان و ایثارگران در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان با رفتار درس آموز خود در تکریم و احترام و توجه به ایثارگران، آنان را مورد تفقد و تجلیل قرار دادند و این رفتار بسیار آموزنده بود و مسؤولان بایستی در خدمتگزاری به این عزیزان تلاش بیشتری بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیگر مناسب های هفته، از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جشن عاطفه ها تقدیر کرد و روز جهانی ناشنوایان و روز سالمندان را فرصتی برای ابراز عواطف و احسان به آنان دانست.

وی با اشاره به تاسیس سالگرد رادیو معارف در دهه کرامت، از برنامه های مفید و سازنده این رسانه قدردانی کرد و گفت: رادیو معارف در این مدت توانسته است رضایت روبه رشد مردم را کسب کند و با ارتباط با مراجع و نخبگان برنامه های ارزشمندی داشته و ثابت کرده است می توان در دنیای آشفته فرهنگی برنامه های سالم و اثرگذار ارائه و تولید کرد.

حکام مزدور منطقه بیش از این پرونده جنایت خود را سنگین نکنند

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موج بیداری اسلامی ، خطاب به حکام وابسته به غرب و استکبار تاکید کرد: پیام ملت ما این است که بیش از این پرونده جنایات خود را سنگین نکیند مردم به شدت از شما حکام مزدور و وابسته متنفر و خواهان پایان یافتن حکومت نامشروع شما بر این مناطق هستند.

وی همچنین با اشاره به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اخیر در کشور و با بیان اینکه امروز مردم به حق از مسؤولان نظام درباره فساد عظیم اقتصادی رخ داده مطالبه دارند، تصریح کرد: مردم ما در این خصوص از هرگونه فرافکنی، شایعه سازی، خبرهای نادرست و همچنین اهمال کاری در ریشه کن کردن این فساد بزرگ به شدت معترض هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: مسؤولان باید با توکل به خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حفظ همه ضوابط اسلامی کاری کنند که راه نفوذ عناصر مُفسد در شریان اقتصادی کشور بسته شود.

امام جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: رهبری امسال را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند برای اینکه دست زیاده خواهان از اقتصاد کشور قطع شود و مردم به همراه مسؤولان باید مطالبه رهبری را تحقق ببخشند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در خطبه اول نماز جمعه قم نیز ضمن توصیه حاضران به رعایت تقوا، تقوا را مهم ترین سرمایه وجودی انسان دانست و به تفسیر آیاتی از قرآن کریم که در باره منافقان نازل شده است، پرداخت و مقیاس ایمان در اسلام را ولایمتداری و ولایت گریزی را از نشانه های نفاق دانست.

وی تاکید کرد: منافق صفتان تا جایی رهبری را قبول دارند که منافع آنها و هم کیش شان تامین شود، در غیر این صورت کنار می کشند و اگر در نمازها و عبادات و سایر فرائض و اعمال حضور می یابند به خاطر حفظ ظاهر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین تکبر و حسد را از بدتری رذائل اخلاقی دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) تصریح کرد: کسی که ذره ای از کبر در وجود او باشد وارد بهشت نخواهد شد. /909/پ201/ص
ارسال نظرات