۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۲۴۷
امام جمعه اردبیل:

بهره‌مندی از نخبگان جلوی بروز مفاسد اقتصادی را می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر با تغییر دولت‌ها عزل و نصب‌ها با نگرش سیاسی و حزبی انجام شود و افراد نخبه و کارآزموده کنار گذاشته شود وقوع تخلفان اقتصادی و مالی دور از انتظار نیست.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه ‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: برگزاری دو کنفرانس بیداری اسلامی و حمایت از آزادی فلسطین در تهران فصل جدیدی در بیداری اسلامی امت های مسلمان گشود.

وی با اشاره به اینکه این دو کنفرانس‌ با ابتکار مقام معظم رهبری و با هدف ایفای نقش کشورمان در حوزه‌های دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی تحولات جهان اسلام برگزار شد، تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در این اجلاس فصل‌الخطاب برای تحولات منطقه است، امروز ملت ایران در قبال تحولات اخیر به صورت روشن رسالت خطیری بر عهده دارد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلف اخیر بانکی در کشور اظهار داشت: در نظام اسلامی که ادعای برقراری اندیشه و مکتب متعالی را دارد، شایسته نیست با بی‌عدالتی اجتماعی موجبات بی اعتمادی مردم نسبت به اسلام را فراهم کند.

وی بی توجهی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب را عامل اصلی اختلاس اخیر دانست و گفت: امروز نیازمند مدیریت صحیح منابع انسانی با اهمیت هستیم، چرا که اگر با تغییر دولت‌ها و چرخش کابینه ‌ها عزل و نصب‌ها با نگرش سیاسی و حزبی انجام شود و افراد نخبه و کارآزموده کنار گذاشته شود وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: کنار گذاشتن نخبگان جامعه در عرصه مدیریت فاجعه ای بزرگ برای یک نظام است که تبعات منفی آن در آینده ملموس خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری گفت: امروزه بالاترین بهداشت قضایی و نرم ‌افزارهای نظارتی و حقوقی از طریق سیستم‌های یکپارچه برقرار می ‌شود، این گونه تفکرات که نمی توان بر تمامی شعب بانکی نظارت کامل داشت چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.

وی با انتقاد از عدم نظارت بانک مرکزی بر فعالیت های مالی شعب افزود: دستگاه قضایی بایستی با شناسایی و محاکمه متخلفان و مفاسد اقتصادی اعتماد و آرامش روانی و اقتصادی را به کشور بازگرداند.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با تاکید بر مقابله جدی با معضلات اخلاقی و اجتماعی گفت: کشور ما در مقوله امنیت با تهدید‌های مختلف روبه‌روست که نیروی انتظامی توانسته است به خوبی این تهدید‌ها و بحران‌ها را مهار کند./935/پ202/س
ارسال نظرات