۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۶۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مسأله نیازسنجی در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در نخستین کارگاه آموزشی ویژه خواهران مبلغ سنتی استان با بیان این که مبلغان دینی باید همواره در تقویت علم و دانش خود بکوشند و اطلاعات علمی، مذهبی و عمومی خود را به روز کنند، گفت: یک مبلغ دینی افزون بر معارف اسلامی و دینی باید از علوم عمومی معاصر نیز مطلع باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز عموم مخاطبان باشد در غیر این صورت موفق به جذب مخاطب به ویژه جوانان نخواهد شد.

وی با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، شناخت زمان و موقعیت را از دیگر ابزارهای لازم در امر تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: شیوه، طرح و فعالیت‌های یک مبلغ باید به روز باشد تا بتواند در مخاطب تأثیر بهتری بگذارد.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این نکته که آموزه‌های دینی را چه کسی بیان می‌کند بسیار حائز اهمیت است و باید به تاثیر کلام و محتوای مطالبی که برای مخاطبان ارائه می شود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: استفاده از فناوری ارتباطات و تکنولوژی در تبلیغات دینی مفید است و خواهران مبلغ می‌توانند روش‌های سنتی را بهینه کرده و از ابزار نوین ارتباطاتی نیز در کنار منبر و تبلیغ سنتی نیز بهره گیرند تا اثر بخشی آنها بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: یک خواهر مبلغ باید به فن بیان و سخنوری، آگاه و مسلط باشد و بداند که چگونگی سخنرانی، ‌میزان و کیفیت بحث و موضوع ارائه شده در هر محله و منطقه‌ای از شهر و برای هر قشری از اجتماع متفاوت است./950/پ202/س
ارسال نظرات