۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۷۱۱
عمار حکیم:

دولت عربستان باید میزبان خوبی برای حجاج باشد/ فلسطین هویت اسلامی امت است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دولت عربستان خواست میزبان خوبی برای حجاج باشد.
سيد عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که در دفتر وی در بغداد برگزار شد بر لزوم فعال سازی دستگاه های اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: تروریست ها همچنان به جولان می پردازند و زمان و مکان جنایت های خود را به راحتی انتخاب کرده و شمار زیادی از شهروندان را به خاک و خون می کشانند. فعال شدن دستگاه های اطلاعاتی سبب می شود تا نیروهای امنیتی زمام امور را در دست بگیرند و مانع اجرای نقشه های گروه های تروریستی شوند.

وی نسبت به تسلط تروریست ها بر برخی از مناطق عراق ابراز نگرانی کرد و افزود: تسلط تروریست ها بر برخی از مناطق از حالت های خطرناکی است که باید تدابیر ویژه ای را نسبت به آن تدارک دید. یورش و تسلط تروریست ها بر مراکز پلیس در بغداد و الانبار و حمله به ساختمان شورای استان صلاح الدین که به قتل و ربوده شدن جمعی از کارمندان این شورا شد نشان دهنده گستاخی و جسارت تروریست هاست.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به اعلام عدم توانایی نیروهای پلیس عراق در کنترل امنیت کشور تصریح کرد: اعلام عدم توانایی کنترل امنیت کشور از سوی پلیس عراق گرچه اقدامی شجاعانه بوده و از به بازی گرفتن با جان شهروندان جلوگیری می کند، اما سوالی که پیش می آید اینست که میلیاردها دلاری که صرف پیشرفت و آموزش نیروهای امنیتی شد چه سرنوشتی پیدا کرد، این وضعیت باید تا چه زمانی ادامه پیدا کند و وزارتخانه های امنیتی تا چه زمانی باید بدون وزیر اداره شوند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: ملت به شدت در پی پاسخ این سوالات است و می خواهد بداند چگونه است که با وجود تعداد بسیار بالای نیروی امنیتی که تعداد آنها 20 برابر تعداد عادی در کشورهای جهان و 10 برابر نیروهای امنیتی کشورهای آشوب زده است امکان کنترل امنیت از سوی پلیس عراق وجود ندارد به ویژه اینکه کشور در مرحله بسیار حساس خروج نیروهای اشغالگر بسر می برد.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ امنیتی در عراق تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ امنیتی در میان شهروندان عراقی به شدت ضعیف است و باید شیوه های امنیتی در مدارس و دوره های آموزشی تدریس شود تا همه شهروندان بتوانند همانند دختر کوچکی که در حادثه النخیب توانست تلفن همراه خود را مخفی ساخته بسیار از زنان را نجات دهد در جهت مبارزه با تروریسم تلاش کنند.

سید عمار حکیم از گسترش فساد اداری در عراق انتقاد کرد و بیان داشت: گزارش های مالی نشان می دهند که عراق در زمینه های مختلف با فساد مالی و اداری روبروست و این فساد حتی در خرید سلاح از سوی وزارت دفاع نیز مشاهده شده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی از تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد و گفت: تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی که به آزادی 1027 زن و مرد فلسطینی از زندان های اشغالگران منجر شد خبر بسیار خوشحال کننده ای بود.

وی تاکید کرد: مساله فلسطین مساله همه عرب ها و مسلمانان است و سخن گفتن از فلسطین به منزله سخن گفتن از هویت اسلامی مسلمانان بوده و همگان وظیفه دارند از این کشور مظلوم دفاع کنند.

حکیم در پایان سخنان خود از کشور عربستان سعودی خواست تا میزبان خوبی برای حجاج باشد و در جهت خدمت به زائران بیت الله الحرام دفاع تلاش کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات