۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۰۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

انقلاب اسلامی به برکت ‌تفکر عاشورا و مهدویت شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که هیأت‌های مذهبی و مداحان، خدمتگزار سیدالشهدا(ع) و عاشورا هستند، گفت: انقلاب اسلامی نیز از محافل حسینی آغاز شد و بنیان ستم‌شاهی را لرزاند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در دیدار اعضای شورای هیأت های مذهبی و کانون مداحان شهرستان تاکستان گفت: شیعه با تفکر سرخ حسینی شکل گرفته و اگر عاشورا و محرم را از شیعیان بگیرند، تفکر ایثار و شهادت شیعی از بین می‌رود و شیعه چیزی برای عرضه ندارد.

وی اظهار داشت: شیعیان افتخارات زیادی را میان فرق مختلف اسلامی دارند و این امر جز با ولایت و دوستی اهل بیت(ع) میسر نبوده است و دو شاخص مهم تفکر سرخ حسینی و اندیشه سبز مهدوی شیعه را در طول تاریخ زنده و پویا نگه داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: هنگامی که سخن از هیئات مذهبی یا مداحان به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن انسان به سوی اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) جلب می‌شود، چرا که حلقه اتصال و اشتراک شیعیان، ولایت و حب ائمه معصومین(ع) است و به فرموده آن بزرگواران هر کس که به ولایت علی و اولادش استوار باشد و بمیرد در مقام شهادت مرده است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی کوتاه به گذشته تاریخی تشیع بیاندازیم، حب و علاقه به اهل بیت(ع) را در جای جای زندگی آنان مشاهده می‌کنیم و حیات و زندگی و هویت شیعه، همواره با ولایت و حب اهل بیت(ع) همراه بوده و دشمنان نیز به این امر پی برده‌اند و از گذشته درصدد کمرنگ کردن ارتباط شیعه و ائمه اطهار(ع) بوده‌اند. 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امام حسین(ع) حتی در نزد بسیاری از اندیشمندان کشورهای دیگر جهان از یک جایگاه ویژه برخوردار است، گفت: نگاهی به سخنان گاندی در خصوص این امام همام نشان دهنده منزلت ایشان در بین مردم دیگر کشورها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که همه دستاوردهایی انقلاب اسلامی به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام‌خمینی(ره) فرمود‌ «ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم»، انقلاب اسلامی نیز از همین محافل و مجالس حضرت امام‌حسین(ع) آغاز شد و بنیان ستم‌شاهی را لرزاند، این انقلاب به برکت همین تفکر شکل گرفت.
 
وی ادامه داد: دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز، عموم مردم ما به ویژه جوانان و نوجوانان، با شور و شوق و با اعتقاد به حضرت سیدالشهدا(ع)، جبهه‌های جنگ را پر کردند و اجازه ندادند که دشمنان عزت و شرف مردم ایران اسلامی را لگدکوب کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی خطاب به تشکل‌های دینی گفت: هیأت های مذهبی و مداحان، خدمتگزار سیدالشهدا(ع) و عاشورا هستند و این جایگاه تشکل‌های دینی بسیار رفیع است و هر شخصی که گرداننده این محافل و مجالس است، مطمئناً در پیشگاه خداوند متعال از ارزش و مقام و منزلت بالایی برخوردار است.

به گفته وی امروزه نیز دشمنان به این نکته پی برده‌اند که اگر محتوای عزاداری‌های عاشورا را از ما بگیرند، توانسته‌اند همه چیز ما را بگیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات