۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۱۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مسجد سنگر مبارزه با جهل و انحراف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع هیأت امنای مساجد شهر رشت، با بیان این که مسجد از زمان صدر اسلام تاکنون سنگر مقدس رویارویی با جهل، کفر، مذلت و گمراهی و همه انحراف و بدی‌ها بوده است، گفت: مؤمنان و حق‌جویان حقیقت‌طلب در‌ طول تاریخ در مساجد مأمن می‌گزینند تا در صفوفی منسجم و به هم پیوسته به ندای جاودانه توحید، لبیک گویند.

وی با بیان این که در فرهنگ اصیل اسلامی، مساجد نه تنها اماکنی پاک و مقدس برای عبادت، بلکه جایگاهی عظیم برای رسیدگی به بسیاری از امور و مسائل جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: از طریق این پایگاه های ارزشمند دینی روح معنویت و تعبد بر جسم جامعه دمیده می‌شود و مبانی جهان‌بینی و ایدئولوژیکی مسلمانان تقویت می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که مساجد همواره در تقویت روحیه اخوت و اتحاد و همدلی نقش مؤثری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنان که اثرات این اماکن ارزشمند در هدایت و پیروزی انقلاب اسلامی و سپس پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس در اندیشه ملت مسلمان ایران نقش بسته است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه‌های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوی مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی مساجد قرار گیرد.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

وی با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سوی مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

حجت الاسلام یاری بیان داشت: برای جذب نوجوانان و جوانان باید راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان را به مساجد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: برنامه ریزی فرهنگی در مساجد و اقامه نماز جماعت باید در اولویت کاری هیأت امنا و دست اندرکاران مساجد قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: امروز با توجه به توطئه دشمنان و ایجاد فضای آلوده و مسموم فرهنگی و با آغاز یک جنگ نرم، فرزندان ما را در بحران معنوی و دینی قرار می دهد؛ از این رو همه باید برای مقابله با این حرکت خبیثانه دشمنان خود را آماده سازیم و در این جهاد مقدس بدون شک مساجد نقش مهمی می توانند داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی را برخواسته از مساجد دانست و افزود: انقلاب اسلامی ما نیز از مساجد آغاز شد و برای حفظ آن نیز باید از مساجد کمک بگیریم./950/پ202/س

ارسال نظرات