۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۲۹۴
از سوی دادگاه جنایی؛

12 بانوی بحرینی به حبس محکوم شدند

خبرگزاری رسا ـ 12 خانم و دو مرد انقلابی بحرینی از سوی دادگاه آل خلیفه به 6 ماه حبس محکوم شدند.
بانوان بحريني
به گزارش خبرگزاری رسا، 12 زن و 2 مرد انقلابی بحرینی، روز گذشته از سوی دادگاه جنایی بحرین به تحمل 6 ماه حبس محکوم شدند.

این افراد به دلیل حضور در تجمع های اعتراض آمیز در مجتمع تجاری سیتی سنتر که به یورش نظامیان آل خلیفه و آل سعود و ضرب و شتم بانوان منجر شد به حبس محکوم شدند.

ریم خلف از وکلای مدافع این افراد تاکید کرد که یکی از بانوان بازداشت شده باردار بوده و یکی دیگر از بانوان به بیماری قند مبتلا است و در زندان به مداوای وی پرداخته می شود.

خانواده های بازداشت شدگان نیز در خارج از دادگاه تجمع کرده و منتظر اعلام حکم بودند.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در بیانه ای، صدور این احکام علیه بانوان بحرینی عجیب و عامل وخیم تر شدن اوضاع کشور عنوان کرد.

الوفاق تاکید کرد: شیوه بازداشت این زنان در مجتع سیتی سنتر به شدت وقیحانه بوده و احساسات جهانیان را برانگیخت و خبرهای فراوانی مبنی بر شکنجه آنان در زندان به گوش رسید. صدور حکم حبس برای 12 زن و 2 مرد نشان داد مقامات در هتک حرمت بانوان که مغایر آداب و آموزه های اسلامی و عربی است ثابت قدم هستند.

این جمعیت افزود: متهمان زن به وکلای خود خبر دادند که مورد شکنجه و برخوردهای بسیار نامناسب مواجه شده و حتی از کمترین حقوق خود نظیر آشامیدن آب نیز محروم بودند. الوفاق بر لزوم آزادی فوری این زنان و برخورد با آنان بر اساس آموزه های اسلامی تاکید دارد و مسوولیت کامل سلامتی بانوان را متوجه رژیم می داند.

گفتنی است نیروهای امنیتی آل سعود و آل خلیفه، ماه گذشته به جمع بانوانی که در مجتمع تجاری سیتی سنتر تجمع کرده بودند به صورت وحشیانه ای حمله کرده و به ضرب و شتم و بازداشت آنان پرداختند.

این اقدام با واکنش شدید علما، روحانیون، سیاستمداران، اندیشندان و قشرهای مختلف ملت مواجه شد و حتی کشورهای خارجی نیز نسبت به این اقدام اعتراض کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات