۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۳۷۸

رشد 500 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی ستاد سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از رشد 500 درصدی شرکت کنندگان مسابقات قرآن امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
رشد 500 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی سی‌ام مهرماه در نشستی خبری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: راست‌ترین سخن، رساترین پند و زیباترین حکایت کتاب خدا، قرآن است.

وی گفت: در حال حاضر در کشور ما شرایطی حکفرماست که سبب درگیری ذهن مسئولین و مقام معظم رهبری شده است و براساس فرمایشات رهبری کشور درگیر جنگ نرم است‌.

آخوندی ادامه داد: در شرایطی که کشور در جنگ نرم به سر می‌برد، مقام معظم رهبری بر نیازمندی کشور به ده میلیون حافظ قرآنی تاکید دارند و هرگاه جامعه به جامعه قرآنی تبدیل شود به طور یقین توطئه های دشمن خنثی خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: همچنین براساس فرمایشات رهبری انس با قرآن دل های ما را با معارف قرآن بیشتر آشنا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمبودها در دنیای اسلام بر اثر دوری از معارف قرآنی است، افزود: براین اساس وظیفه حکم می کند تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کارها و برنامه ریزی هایی در راستای رفع این کمبودها صورت بگیرد.

آخوندی گفت: همه ساله اداره اوقاف متولی مسابقاتی است که امسال سی و چهارمین دوره از این مسابقات است که از مرحله شهرستانی آغاز و و تا مراحل استانی، کشوری و بین المللی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت های این ستاد تاکید کرد: از زمان برگزاری ستاد تاکنون جلسات متعددی با کمیته‌های مختلف عضو این ستاد صورت گرفته و همچنین گردهمایی جلسات قرآن در شهرستان های استان و شهر مشهد برگزار شده است.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: جلسه با نخبگان قرآنی در هر شهرستان و بررسی معضلات و مشکلات از دیگر فعالیت های این ستاد بوده است.

آخوندی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان این دوره از مسابقات گفت: تاکنون 23 هزار و 807 نفر در این دوره از مسابقات ثبت نام نموده اند که رشد 500 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است./930/د102/س
ارسال نظرات