۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۳۹۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب‌ دغدغه همه مسؤولان کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مطالبات مقام معظم رهبری افزود: نگاه مقام معظم رهبری یک نگاه قله ای به اهداف است و وظیفه ما این است تا دامنه قله که همان برنامه ریزی درست و هدف گذاری مناسب است را پوشش داده تا به مطلوبی که مد نظر ایشان است دست یابیم.
حجت الاسلام سيدمهدي خاموشي رييس سازمان تبليغات اسلامي كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر روز گذشته در همایش توجیهی کارشناسان، معاونان و رؤسای ادارات فرهنگی مراکز استان‌ها که در شهرستان نور برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تحول فرهنگی اظهار داشت: پیام فرهنگی برای انقلاب اسلامی بهتر است و به فرموده مقام معظم رهبری اگر در تحول فرهنگی موفق شویم و درست عمل کنیم در همه زمینه ها موفقیت به دست می آید.

وی افزود: تعیین شاخص فعالیت های فرهنگی از سوی نهادهای فرهنگی و نزدیک کردن این فعالیت ها به اهداف مورد نظر و نیز تقویت اقدامات موثر فرهنگی، نتایج خوبی را در برخواهد داشت که این امر مستلزم شناسایی نقاط قوت و آسیب های موجود با ارایه راهکارهای متناسب با فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی از چگونگی تقویت این فعالیت ها است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر تولید محصولات فرهنگی، تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی خوب مطابق با فرهنگ بومی و سنتی کشور می تواند در ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار مؤثر باشد و در این راه باید از همه دستاوردهای مادی و معنوی، سنتی و مدرن جامعه استفاده شود.

وی همچنین تهیه و تولید اقلام و محصولات فرهنگی را یکی از مؤثرترین خروجی‌های فرهنگی دانست و تهیه کتاب را مهم‌ترین و بارزترین محصول فرهنگی عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه به گوشه‌هایی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تقویت عبودیت و ترویج اخلاق اسلامی در نسل جوان، دفاع از اصول اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی، مبارزه با آفت ها و انحطاط و تحجر در دین و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی بخش‌هایی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است که همه ما باید جهت رسیدن به این اهداف تلاش کنیم.

وی ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مطالبات مقام معظم رهبری افزود: نگاه مقام معظم رهبری یک نگاه قله ای به اهداف است و وظیفه ما این است تا دامنه قله که همان برنامه ریزی درست و هدف گذاری مناسب است را پوشش داده تا به مطلوبی که مد نظر ایشان است دست یابیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید براین که همه مسؤولان باید نسبت به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه های دینی و فرهنگی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن منویات معظم له در این عرصه باید دغدغه همه متولیان دینی و فرهنگی کشور باشد.

حجت الاسلام خاموشی، عامل دستیابی به موفقیت ها را پیشرفت در عرصه علم و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: لازمه پیشرفت هر عملی همت عالی، علم و دانش و بهره مندی از بزرگان است و ما نیز برای پیشرفت و کسب اطلاعات علمی باید از وجود علما و فرهیختگان کشورمان استفاده کنیم./950/پ203/س
ارسال نظرات