۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۵۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عرفان‌های انحرافی مهم‌ترین ابزار دشمن برای سست‌کردن عقاید نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در اجتماع گفت: عرفان‌های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست‌کردن عقاید نسل جوان است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در سومین جلسه کمیته کاهش آسیب های اخلاقی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به این که هر روز شاهد ابعاد جدیدی از هجمه های فرهنگی دشمنان علیه ارزش های دینی هستیم، گفت: تقویت شناخت مناسب جامعه نسبت به مفاهیم دینی بهترین راه مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است.

وی با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در اجتماع گفت: عرفان‌های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست‌کردن عقاید نسل جوان است.

حجت الاسلام نعمت الهی، نخستین گام در مبارزه با تهاجم نرم دشمن را کسب بصیرت و شناخت نسبت به ماهیت و اهداف دشمنان اسلام دانست و افزود: اگر این مسأله محقق شود توطئه دشمنان در عرصه جنگ نرم خنثی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمنان در عرصه جنگ نرم با ابزارهای متعددی وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: شناخت صحیح این ابزارها تنها با آگاهی و بصیرت امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تقویت باورهای دینی، جامعه را در برابر هرگونه توطئه و تهاجمی از سوی دشمن واکسینه خواهد کرد، گفت: اگر ارزش های اسلامی به خوبی در جامعه  نهادینه شود شاهد یک جامعه ای غیر قابل نفوذ در برابر هجمه های دشمنان خواهیم بود.

وی با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در جامعه تصریح کرد: اگر عرفان های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست کردن عقاید نسل جوان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید میزان شناخت جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به این پدیده های نوظهور افزایش دهیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با تأکید بر  نهادینه‌کردن ارزش های ناب اسلامی در جامعه از طریق برنامه ریزی مدون و اصولی در کشور‌ گفت: متأسفانه بسیاری از نسل جوان ما شناخت مناسبی نسبت به احکام ناب اسلام و عرفان اصیل اسلامی ندارند که این شناخت باید از راه مشاوره و جلسات خصصی صورت گیرد.

وی افزود: راه اندازی مراکز مشاوره خانواده رایگان با حضور استادان‌ مجرب در مساجد، پارک ها، مراکز دانشگاهی و آموزشی موجب رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و موجب تحکیم بنیان خانواده ها می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که کلی گویی آفت جلسات شده است، افزود: امروز دیگر وقت عمل رسیده تا چه زمانی فقط در جلسات نظریه، تئوری ارائه بدهیم و مجری نباشیم، کار اندک انجام دهیم ولی حساب شده و هدفمند که خروجی مثبتی به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در حال عبور از دوران گذر است و باید با برنامه ریزی صحیح و مطلوب سعی کنیم به سلامت از این دوران عبور کند و آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

وی در پایان گفت: تنها با بهره گیری از آموزه های دینی می توانیم در برابر هجمه های گسترده فرهنگی غرب ایستادگی کنیم و تحقق این مهم نیز فقط با عمل و تلاش جهادگونه میسر می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات