۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۱۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

مناسک فرهنگی اسلام بنیادهای حضور اجتماعی مردم را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ اسلامی نمونه حضور آحاد جامعه درعرصه‌های مدیریت است که از طریق مناسک فرهنگی عبادی، بیشترین بنیادهای حضور فرهنگی اجتماعی را رقم می‌زند.
مناسک فرهنگی اسلام بنیادهای حضور اجتماعی مردم را تقویت می‌کند
حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اسلام را اجتماعی‌ترین آیین‌ها خواند وافزود: روز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی نیز با وجود تهدیدها و حضور پرشور مردم بوده است.

وی بابیان این‌که ارتباط فعال و سامان‌مند با تشکل‌های مردمی هویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را شکل می‌دهد، اظهار داشت: اصولا ساختار این سازمان با مدیریت شبکه‌های اجتماعی همچون هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان مساجد و ائمه جماعات تعریف شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به ضرورت تخصصی‌شدن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اعلام کرد: امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب در بیانات راهبردی خود بر تحقق این مهم تاکید بسیار دارند و این مساله باید بیش از پیش مورد اهتمام ویژه دستگاه‌ها اعم از دولتی وغیر دولتی قرار گیرد.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به هجمه‌ نرم دشمن ادامه ‌داد: هرچه بیشتر بتوانیم هویت تشکلی بدنه جامعه را در فعالیت‌های مختلف بازسازی کنیم، توفیق بیشتری در مقابله با جنگ نرم خواهیم داشت.

وی گفت: اگر اعتمادی که در دفاع مقدس به جوانان داشتیم در جنگ نرم هم وجود داشته باشد، بسیاری از کارهای برزمین مانده به سرانجام می‌رسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، پشتیبانی روشمند، آسیب‌شناسی به موقع و آموزش مناسب را از عوامل موثر در اثر بخشی سمن‌ها عنوان وتصریح کرد: برگزاری جشنواره سراج یک نوآوری و میدانی برای احساس هویت و موثر واقع شدن سازمان‌های مردم نهاد فراهم کرده و نشانگر عزم مسئولان در توسعه فعالیت‌های مردمی است.

حجت الاسلام مرویان حسینی، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد را فرصتی مناسب جهت شناسایی ظرفیتهای فعالان این عرصه برشمرد و افزود: سمن‌ها با حضور دراین نمایشگاه می‌توانند یک چشم انداز واقعی از میدان تقاضای جامعه و ظرفیت‌های خود دست یابند.

وی خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه گامی پویا و اثرگذار درجهت پیوند توجه بیشتر تشکل‌ها با یکدیگر وبامسئولان امر و شناخت و رفع کاستی‌ها به شمار می‌رود.

نخستین نمایشگاه تخصصی و جشنواره تشکل‌های استان خراسان‌رضوی از 11 آبانماه به مدت سه روز ازسوی دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری در مرکز همایش‌های صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.‌/930/ت302/س


ارسال نظرات