۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۲۴۶

راه‌اندازی 200 کتابخانه دینی در ‌امامزاده‌های مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه‌اندازی کتابخانه دینی در 208 امامزاده شاخص استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت‌الاسلام «سیف‌الله سهرابی»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از راه اندازی کتابخانه دینی در 208 امامزاده شاخص استان خبر داد.

وی با اشاره به این که کتب دینی، عقیدتی، تاریخی و اسلامی در کتابخانه‌های امامزادگان مازندران تجهیز می‌شود، افزود: هم اکنون پنج کتابخانه دیجیتال در جوار امامزادگان مازندران بنا شده که در هفته وقف کتابخانه امامزاده ابراهیم(ع) آمل به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قول مساعد داده تا نسبت به تجهیز کتابخانه‌های امامزادگان استان اقدام کند، اظهارداشت: بسیاری از کتب قرآنی برای بهره‌برداری اقشار مختلف مردم در بخشی از کتابخانه‌های امامزادگان مازندران موجود است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هم اکنون 25 هزار جلد کتاب در امامزاده‌های مازندران موجود است، خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه‌ها در کنار امامزادگان در طرح جامع امامزادگان جانمایی شده و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، می‌توانیم سرانه فضاهای ساخت کتابخانه‌ها در امامزادگان را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، از برگزاری مراسم دعای عرفه در 60 امامزاده استان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مشتاقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بقاع متبرکه برگزار شده و خطبا در این مراسم به ایراد سخنرانی در مورد اهمیت این دعا و مداحان به عزاداری شهادت حضرت مسلم بن عقیل‌(ع) و قرائت دعای عرفه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به علت نامگذاری دعای عرفه و عرفات، گفت: حضرت جبرئیل در زمان ظهر روز عرفه به حضرت ابراهیم‌(ع) می‌فرماید‌ ای ابراهیم به گناهانت اعتراف کن و عبادت‌هایت را بشمار.» 

حجت الاسلام سهرابی افزود: وقتی این معرفت برای آن حضرت ایجاد شد آن روز، روز عرفه نام گرفت؛ از سویی حضرت آدم(ع) بعد از توبه و اعتراف به گناه در این مکان مورد غفران الهی قرار گرفت. 

وی با اشاره به این که حضرت سیدالشهدا‌ در دعای عرفه روز نهم ذی الحجه را بهترین زمان برای بخشش گناهان معرفی کرده است، اظهار داشت: خواندن در دعا عرفه، سوز و گذار و توسل به حضرت حق و حس فانی دیدن خود در مقابل ذات ربوبی را در انسان به وجود می‌آورد./950/پ202/س
ارسال نظرات