۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۲۵

انتقاد مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان از وضعیت کتابخانه حمیدیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از وضعیت کتابخانه ای شهر حمیدیه خبر داد.
کتاب و کتابخانه
رحیم فضیلت پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به وضعیت کتابخانه های شهر حمیدیه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود مشکلات و محرومیت های ساکنین شهر حمیدیه به دلیل وجود یک کتابخانه و فاصله آن با مرکز شهر بناست کتابخانه دیگری در این شهر راه اندازی شود، در همین راستا شهرداری مکلف شد ساختمان قبلی کتابخانه عمومی حمیدیه را تعمیر و بازسازی کند تا به عنوان دومین کتابخانه عمومی شهر مورد استفاده عموم مردم حمیدیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فضای کتابخانه های عموم جهت استفاده عموم مردم و اینکه این فضا برای جوانان، نوجوانان و کودکان باید شاداب، زیبا و تاثیر گذار باشد، شهرداری حمیدیه متعهد شد نسبت به فضای سبز کتابخانه عمومی حمیدیه اقدامات لازم را انجام دهد.

فضیلت پور از کسب رتبه برتر عضو فعال کتابخانه های عمومی دزفول در مسابقات کشوری نابینایان خبر داد و افزود: مسابقه کتابخوانی ویژه نابینایان و کم بینایان به صورت مکتوب در کل کشور و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی که در برنامه ریزی نهاد کشور جایگاه خاصی برای گروه های خاص از جمله نابینایان ، معلولان و... دارد، برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه سؤالات این مسابقه از کتاب اعتماد به نفس دکتر حورائی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح شد، عنوان کرد: این مسابقه مورد استقبال خوب جامعه نابینایان دزفول قرار گرفت به طوری که بیش از 50 درصد از اعضای باسواد نابینایان شهرستان در این مسابقه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه راضیه عروه عضو فعال و روشندل کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول در مسابقات کتابخوانی نابینایان و کم بینایان کشور به عنوان تنها برگزیده خوزستان معرفی شد و توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در برنامه های فرهنگی خود همه اقشار جامعه از جمله کودکان، نابینایان و زنان خانه دار را لحاظ می کند تا بتواند فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را نهادینه و وارد زندگی آحاد مردم کند./9461/ت303/ص
ارسال نظرات