۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۴۷۹
عضو شورای شهر قم تاکید کرد؛‌

ضرورت توجه به نمادهای مذهبی شهر قم در ساخت و سازها

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر قم،‌ بر ضرورت توجه به نمادهای مذهبی شهر مقدس قم در ساخت و سازهای شهری تاکید کرد و از مسؤولان ذیربط خواست به این مساله توجه لازم را مبذول دارند.
حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس محمدرضاباقرپناهی عضو شورای شهر قم، روز چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، نسبت به مخدوش شدن هویت و معماری اسلامی شهر قم هشدار داد.

باقرپناهی با تاکید بر حفظ هویت شهر مقدس قم، تصریح کرد: در شهرسازی باید به بایسته ها و نبایدهایی توجه کرد و ما معتقدیم بایستی به حلال و حرام شهرسازی توجه شود و حفظ هویت شهری یکی از این نمادها است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما بر ضرورت حفظ هویت شهرها به ویژه شهر مقدس قم تاکید دارند، از این رو ما از مسؤولان انتظار داریم حداکثر توان خود را در این راستا بکار گیرند.

وی اجرای پروژه مونوریل را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح شهر مقدس قم را از جهت کالبدی تحت تاثیر قرار می دهد و نمادهای مذهبی را مخدوش می کند.

این مسؤول شهر قم اضافه کرد: در مطالعات طرح جامع حمل و نقل قم دو خط ریلی را برای حمل و نقل مسافران و شهروندان پیشنهاد شده بود، اما با اجرای پروژه مونوریل خط دوم مترو را حذف کرده اند.

باقر پناهی با بیان اینکه مونوریل به لحاظ شهرسازی نمادهای مذهبی قم را تحت تاثیر قرار می دهد، از بی توجهی نسبت به هشدارهای کارشناسان انتقاد کرد و گفت: با اجرای این پروژه خاطره ای که از قم در اذهان است محو می شود و نمادهای مذهبی به مخاطره می افتد.

محمد دلبری شهردار قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و فعالیت های شهرداری و همچنین طرح های در دست اقدام این نهاد خدمت رسان ارائه کرد.

دلبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان و همچنین مراجع و علما در خصوص جبران عقب ماندگی های این شهر مقدس و توسعه و عمران آن، از عزم جزم این نهاد خدمات رسان در این راستا خبر داد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات