۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۵۵۸
عضو خبرگان رهبری:

بشر امروز نیازمند و تشنه معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تمسک به کتاب آسمانی قرآن و اهل بیت(ع) مایه سعادت دنیوی و اخروی است.
امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته در نشست قضایی دادگستری کل استان اردبیل اظهار داشت: ائمه معصومین معادن علوم برای استفاده بشریت هستند و به همین دلیل توسل و تمسک به سیره این معادن حق می‌تواند بشریت را برای تمام عمر بیمه کند.

وی با اشاره به عید غدیر، فلسفه امامت را تشریح کرد و افزود: تمسک به اهل بیت علیهم‌السلام و کتاب آسمانی قرآن مایه سعادت دنیوی و اخروی است و توسل و تمسک به ائمه معصومین به عنوان معادن علوم، تضمین کننده پیشرفت در تمام ابعاد است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری احکام نورانی اسلام را احکامی جاودان خواند که دشمنان از ایراد هرگونه شبهه و اشکال در آن عاجزند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی همچنین سرمایه گذاری بر تألیف و تحقیق را رسالت خطیر امروز علما و نخبگان در جهان اسلام دانست.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه آرای قضات استان اردبیل را برای اطلاع و نقد و بررسی به افکار عمومی و حقوقدانان در سراسر دنیا ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: اقدامات مناسبی را در استان برای استحکام آرای قضایی انجام داده‌ایم و امروز دستگاه قضایی در حال تدارک مقدمات برای ارائه احکام قضایی به افکار عمومی به منظور اطلاع و نقد و بررسی بدون مشخص شدن هویت اشخاص و طرفین پرونده‌هاست.

غلامعلی رضایی با اشاره به آمار بالای مصالحه و مختومه شدن پرونده‌ها با صلح و سازش در ماه‌های اخیر در استان اردبیل، افزود: ابتکار راه‌اندازی واحدهای مصالحه در کنار محاکم و تقویت شوراهای حل اختلاف و ایجاد واحدهای مشاوره روانشناسی و مددکاری سبب شده است تا طی چند ماه گذشته، چهار هزار و 763 فقره پرونده در دادگستری کل استان با صلح و سازش مختومه شود.

وی با تشریح ارتباط مستقیم آرای قضایی با سرنوشت مردم، امنیت جامعه و حتی نزول برکات الهی گفت: در کنار رصد آرای قضایی استان اردبیل که به صورت مستمر و مکانیزه صورت می‌گیرد، با معضل اطاله دادرسی به شدت مقابله می‌کنیم و برای رفع و کاهش آن شبانه روز تلاش خواهیم کرد.

رضابی در پایان همچنین ارتباط مدیران با مردم را از جهات مختلف رسالتی بسیار ارزنده و مهم دانسته، از رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی یک هزار و 660 نفر در ملاقات‌های هفتگی خود در دادگستری کل استان و در سال جاری خبر داد./935/د102/س
ارسال نظرات