۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

غدیر خم حلقه اتحاد شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان‌ گفت‌: عید غدیر خم رخدادی بزرگ برای امامت و رهبری محسوب می شود همچنین این رویداد مهم تاریخ اسلام سرآغاز و حلقه اصلی اتحاد شیعه و سنی است‌.
حجت الاسلام صفر قربانپور، مديرکل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام صفر قربانپور‌ گفت: در موضوع غدیر خم بین شیعه و سنی نقطه اشتراک محوری در رابطه با محبت رسول الله به حضرت علی‌(ع‌) وجود دارد‌.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در اصل موضوع غدیر بین شیعه و سنی اختلافی نیست زیرا شیعیان اعتقاد دارند پیامبر (ص) حضرت علی ( ع ) را به عنوان جانشین خود و امامت و رهبری برگزید اما اهل سنت از این روز تاریخی به عنوان دوستی و ارادت رسول اکرم به علی‌(‌ع‌) یاد می کنند.

وی در خصوص وظایف رسانه ها در قبال غدیر گفت: مدیران رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه باید نهایت تلاش خود را با استفاده از شیوه های نوین و خلاق بکار گیرند چرا که برای شناسایی استعدادهای مختلف در نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام نیازمند تلاشی همه جانبه هستیم که نقش رسانه ها در این میان قابل توجه است. مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : بنیاد بین المللی غدیر تشکیلاتی است غیر انتفاعی و در چهار چوب سیاستها و خط و مشی های مذهبی ،مردمی و مستقل اداره می‌شود و مرکز اصلی بنیاد در تهران ، فعالیتش نامحدود و در صورت تصویب در هر یک از شهرهای ایران و در سراسر جهان نمایندگی ایجاد می نماید‌.

قربانپور ضمن تاکید بر محتوایی کردن بحث غدیر افزود: هدف بنیاد تبیین ، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به عید اکبر بودن غدیر خم و فرهنگ شدن واقعه غدیر در جوامع اسلامی است.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیون تصریح کرد :ایجاد همدلی بین مسلمانان ،سعی در ایجاد عزم ملی و بین المللی در تحقق اهداف غدیر و شناسایی و حمایت همه جانبه و جدی از استعدادهای خلاق در جهت ترویج واقعه غدیر برخی از خط مشی های این بنیاد است.

وی‌ بیان داشت: انجام پژوهش‌های بنیادی‌، کاربردی و توسعه ای ،تاسیس و اداره مراکز فرهنگی ، پژوهشی، آموزشی و تبلیغی ،برگزاری همایش های علمی ، فرهنگی و تبلیغی و چاپ و نشر کتاب ، مجلات و منابع آموزشی از مسئولیت‌ها و وظایف این بنیاد می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت‌: برنامه‌های غدیر در استان با هدف حفظ وحدت و آرامش در منطقه به‌صورت ویژه برگزار می‌‌شود. وی همچنین مشارکت گسترده همه گروه‌های مردمی، بازاریان، اصناف و نهادهای دولتی و غیردولتی برای اجرای باشکوه برنامه‌های غدیر را خواستار شد.

قربانپور در پایان گفت : غدیر بزرگترین واقعه ای است که در تاریخ اسلام پدید آمده و به همین دلیل نیز بزرگان به آن عنوان عیدالله اکبر داده اند.940/د102/س
ارسال نظرات