۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳
رییس قوه مقننه:

ولایت فقیه و رهبری نجات بخش جامعه از حوادث است

خبرگزاری رساـ رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی تأکید کرد: در بزنگاه‌ها و در حوادث داخلی و خارجی نقش ولایت فقیه و رهبری نقشی نجات بخش بوده که مصداق آن را در شکست حصر سوسنگرد و آبادان شاهد بودیم.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد، اظهار داشت: شکست حصر سوسنگرد آنچنان بزرگ است که باید برای بزرگداشت و پاسداشت آن مراسم ها گسترده و باشکوهی را برگزار کرد؛ چرا که بیست و ششم آبان ماه روزی است که باعث افتخار ملت ایران است.

وی با بیان این که ولایت فقیه مؤثرترین نقش در آزادی سازی حصر سوسنگرد داشت، گفت: در کالبد شکافی حادثه ۲۶ آبان نخستین نکته ای که به چشم می‌خورد نقش ولایت فقیه و رهبری بوده؛ چرا که افرادی که در آن زمان از روش‌های متعارف جنگی می‌خواستند در عملیات استفاده کنند با مشکلاتی مواجه می‌شده و سخنان رهبری نقش کلیدی در رفع این مشکلات ایفا می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان تاریخی رهبرانقلاب مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید آزاد شود»، خاطرنشان کرد: این تنها یک فرمان نبود بلکه جریانی را ایجاد کرد که افراد بزرگ زیادی شهید و مجروح شدند و این فرمان تأثیر بسیاری در پیروزی جنگ داشت.

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی، تأکید کرد: در بزنگاه‌ها و در حوادث داخلی و خارجی نقش ولایت فقیه و رهبری نقشی نجات بخش بوده که مصداق آن را در شکست حصر سوسنگرد و آبادان شاهد بودیم.

لاریجانی به ایجاد جریانی طوفنده از نیروهای حزب الهی در حصر آبادان اشاره کرد و گفت: نقش ولایت فقیه در پیروزی جنگ و حوادث دیگر نقشی کلیدی بوده و باید توجه داشت که در تاکتیک‌های جنگی نکات زیادی نهفته و باید همواره از آن‌ها درس گرفت، اما مهم‌ترین خصوصیت فکری شکل گرفته در این جریان، روحیه شهادت طلبی و جهاد بود که کمتر مقوله‌ای در ادبیات دینی با اهمیت‌ تر از این دو دستاورد در دفاع داریم.

روحیه شهادت طلبی مانع از ذلت ملت می شود

وی روحیه جهادی را موجب سربلندی ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر شهید در جامعه نباشد روحیه حماسی در آن جامعه مرده و اگر کسی جهاد را ترک کند خداوند به تن آن جامعه جامه ذلت خواهد پوشاند. مردم جهان به روشنی این مسأله را که در کشورهای دارای نفت و گاز جهان می‌بینیم به دلیل کم تحرکی و سپردن اختیارخود به آمریکا دچار فقدان بصیرت دینی شده‌اند و جامه ذلت به تن کرده‌اند را می بینند.

رییس مجلس شورای اسلامی، روحیه جهادی را عامل موفقیت ایران در شرایط کنونی دانست و اذعان داشت: خوزستان قهرمان در دفاع مقدس نشان داد دستانش هیچ وقت از شمشیر خالی نبوده و همواره آماده مقابله همه جانبه با متجاوزان و مستکبران است. عشایر غیور عرب خوزستان، بهترین مرزبانان مرزهای جمهوری اسلامی در طول تاریخ بوده و هستند و اگر آمریکایی‌ها در این قضیه اشتباهی کنند عرب‌های منطقه خوزستان‌‌ همان اقدامی را می‌کنند که در دفاع مقدس در برابر انگلیسی‌ها از خود نشان دادند.

وی به بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سپاه ایران اشاره کرد و گفت: عملیاتی که آمریکا در رسانه‌های اخیرا خود اعلام کرده و آن را به سپاه منتسب کرده به طور کامل واهی است؛ چرا که سپاه با نقشی که در انقلاب ایفا کرده به یقین نیاز به این گونه عملیات ها نداشته و سپاه آنقدر رشید است که به خوبی آنها را پاسخ دهد. اگر آمریکا فکر می‌کند که می‌تواند لطمه‌ای با این کار‌ها به ایران بزند بداند که در اشتباهی بزرگ است؛ چرا که سپاه با مردم زندگی می‌کند و از بطن مردم است همانگونه امروز ارتش نیز در درون ملت است.

لاریجانی در پایان سخنان خود، تأکید کرد: باید دشمن و شگردهای آن را شناسایی کرده و همبستگی ملی را حفظ و اختلاف نظر‌ها و مسایل حاشیه‌ای را کنار گذاریم و اگر این چنین باشد، مهم‌ترین پاسخ به دشمنان خواهد بود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات