۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۳۱۳

علمای سنی عراق عملیات تروریستی علیه عزادران حسینی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق عملیات تروریستی علیه عزادران حسینی در این کشور را محکوم کردند.
کربلا امام حسين
به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا به عهده دارد در پیام های جداگانه، عاشورای حسینی را به مسلمانان جهان تسلیت گفت و انفجارهای تروریستی علیه زائران و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در عراق را محکوم کرد.

این مجمع عاشورای حسینی را به مسلمانان جهان تسلیت گفت و افزود: مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق به شهادت رسیدن فرزند رسول خدا حضرت امام حسین (ع)، اهل بیت و یارانش در روزی که سخت ترین روز تاریخ امت اسلامی بود و این امام جان خود را در راه حفاظت از رسالت نبوی تقدیم کرد را به امت های عربی و اسلامی تسلیت می گوید.

علمای اهل سنت جنوب عراق تصریح کردند: از فرزندان ملت عراق می خواهیم تا از این روزهای برای گسترش روحیه برادری، محبت و همکاری میان قشرهای مختلف بهره گرفته و از علما و فرهنگیان نیز می خواهیم تا از این حادثه دردناک برای نشر فرهنگ محبت اهل بیت (ع) و پررنگ کردن نقش آنان در احیای رسالت اسلام استفاده کنند.

مجمع علمای جنوب ادامه داد: همگان باید به سیره و اخلاق اهل بیت (ع) پایبند بمانند تا بدینوسیله بتوان قشرهای مختلف ملت و پیروان ادیان مختلف را گردهم آورد. براستی که حسین (ع) به عنوان نماد نهضت علیه ظالمان جاویدان باقی می ماند.

علمای سنی عراق در پیام جداگانه ای انفجار تروریستی علیه عزاداران حسینی در بغداد و حله را به شدت محکوم کردند و اظهار داشتند: انفجارهای تروریستی طایفه ای علیه مومنانی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بغداد و حله شرکت کرده بودند به شدت محکوم است. حملات تروریستی علیه عراقی ها از سوی برخی گروه های سیاسی صورت می گیرد که درصدد شعله ور ساختن آتش فتنه مذهبی همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

این مجمع نسبت به فتنه های مذهبی هشدار داد و تاکید کرد:عراقی ها پس از سال هایی که فشار حضور اشغالگران را بر سینه های خود احساس می کردند در آستانه آزادی قرار گرفته اند و از ملت می خواهیم نسبت به فتنه های مذهبی هوشیار باشند و بر وحدت ملی و محافظت از بافت اجتماعی کشور حرص داشته باشند.

گفتنی است در انفجارهای تروریستی علیه عزاداران حسینی در شهرهای مختلف عراق 35 تن شهید و بیش از 136 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات