۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۶۲۶

تکذیب خبر مربوط به وصیت نامه آیت الله سیستانی از سوی دفتر این مرجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف، اخبار مربوط به وصیت نامه منتسب به این مرجع تقلید را کذب محض خواند.
بيانيه دفتر آيت الله سيستاني در تکذيب وصيت نامه منتشر شده منتسب به اين مرجع تقليد ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که یکی از خبرگزاری ها خبری را به نقل از سایت عربی شط نیوز مبنی بر اینکه نماینده حضرت آیت الله سیستانی در نیوزلند از وصیت این مرجع تقلید بر دفن بی سرو صدا همانند دفن مادرش حضرت زهرا (س) را منتشر کرد، دفتر این مرجع تقلید در نجف اشرف با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب و تاکید کرد که این فرد نماینده حضرت آیت الله سیستانی نیست.

در این بیانیه آمده است: خبر وصیت حضرت آیت الله سیستانی بر دفن شدن همانند دفن حضرت زهرا (س) از پایه و اساس کذب است و فردی که این خبر را منتشر کرد نماینده آیت الله سیستانی در کشور نیوزلند نیست. انتشار اینگونه خبرها که به جایگاه مرجعیت تقلید ضربه وارد می زند به شدت تاسف آور است.

گفتنی است حجت الاسلام سید باقر العلوی که خود را نماینده حضرت آیت الله سید علی سیستانی معرفی کرده است در مسجد امام منتظر (عج) شهر اوکلند نیوزلند تاکید کرد که این مرجع بزرگ در وصیت نامه خود به بستگانش نوشته است که همانند مادرش زهرا (س) بی سر و صدا دفن شود.

وی ادامه داد که آیت الله سیستانی همچنین خواسته است که رئیس جمهور، اعضای دولت و دوربین های تلویزیون پشت جنازه وی حضور نیابند و پیکرش همانند هر شهروند فقیر دیگری در خیابان های نجف تشییع و به خاک سپرده شود.

این خبر 2 روز پیش در یکی از خبرگزاری های کشور منتشر شد و سایت های دیگر نیز خبر را به نقل از این خبرگزاری منتشر کرده اند./980/ب901/گ
ارسال نظرات