۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۸۴۸
الجزیره:

فرود آوردن هواپیمای جاسوسی توسط ایران شگفتی جهانیان را در پی داشت

خبرگزاری رسا ـ شبکه الجزیره، فن آوری ایران برای فرود آوردن هواپیمای جاسوسی آمریکا را فوق العاده توصیف کرد.
الجزيره
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی الجزیره در گزارشی به بررسی در اختیار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: در اختیار قرار گرفتن هواپیمایی جاسوسی آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران صفحه جدیدی از مقابله ایران و آمریکا با گشود. این صفحه جدید در پرتو تسلط ایران بر هواپیمای جاسوسی و اظهارات متناقض مسوولان آمریکایی و اعلام رسمی این کشور برای بازگرداندن هواپیما به سود ایران به پایان رسیده است.

الجزیره ادامه داد: این هواپیمای بی نظیر که نیروهای آمریکایی برای کشتن بن لادن از هواپیمای مشابه آن استفاده کرده است گران ترین هواپیمای جاسوسی در جهان است که قیمت آن به 6 میلیون دلار می رسد و برای اهداف جاسوسی ویژه استفاده می شود.

پایگاه این شبکه خبری افزود: این هواپیما از فن آوری پیشرفته برای مخفی شدن مجهز است و هیچ راداری نمی تواند آن را ردیابی کند و حتی می تواند در اعماق کشور و در ارتفاعات پایین به پرواز درآید. این هواپیما از دوربین های پیشرفته برخوردار است و می تواند بوهای منتشر شده از نیروگاه های هسته ای را به مرکز مخابره کند و این قابلیت را دارد که در هنگام بروز کوچک ترین مشکل به صورت خودکار منهدم شود.

این گزارش با اشاره به شگفتی جهانیان از توانایی ایران برای فرود آوردن هواپیمای بهپاد تاکید می کند: پایین آوردن هواپیمایی جاسوسی آمریکا از سوی نیروهای جنگ الکترونیک ایران این سوال را در ذهن جهانیان بوجود آورد که ایران از چه فن آوری هایی برخوردار است که توانست با استفاده از آن چنین هواپیمای فوق پیشرفته و نادر را در اختیار بگیرد.

الجزیره اظهار داشت: برخی از خبرگزاری ها از استفاده ایران از تکنولوژی های روسی برای تسلط بر هواپیما خبر داده اند، اما مقامات ایرانی این خبر را تکذیب و اعلام کردند که هیچ نیازی به روسیه ندارند و از فن آوری های خود بدین منظور استفاده کرده اند.

در بخش پایانی گزارش به کشف شبکه جاسوسی آمریکا توسط حزب الله لبنان اشاره شده و آمده است: حزب الله لبنان نیز در گذشته از کشف شبکه جاسوسی آمریکا در لبنان خبر داده و سفارت این کشور در لبنان را به پایگاه تجسس برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی متهم کرده بود. همچنین نیروهای حزب الله موفق شدند هواپیمایی جاسوسی رژیم صهیونیستی را رصد و پخش آن را در اختیار بگیرند./980/ب902/گ
ارسال نظرات