۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۰۱۲

نماینده آیت الله سیستانی از انتشار شایعات علیه مراجع تقلید انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر کربلا از انتشار شایعات علیه حضرت آیت الله سیستانی به شدت انتقاد کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از شایعه پراکنی علیه آیت الله سیستانی در روزهای گذشته به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از خبرگزاری ها خبرهای کذب و بی پایه و اساسی را علیه مرجعیت تقلید منتشر می سازند، بدون در نظر گرفتن اهداف این اقدامات شوم از اینکه این جریان های رسانه ای خبرهای کذب را منتشر می سازند، متاسفم.

وی افزود: اخلاق حرفه ای ایجاب می کند که رسانه ها پیش از آنکه خبری را منتشر کنند از صدق بودن آن اطمینان یابند تا حقایق را به مردم رسانده و شهروندان را از آنچه در جامعه رخ می دهد اگاه سازند.

حجت الاسلام کربلایی شهروندان را به عدم قبول هرگونه خبری دعوت کرد و اظهار داشت: از شهروندان می خواهم تحت تاثیر هرگونه خبری قرار نگیرند و به رسانه هایی که به انتشار خبرهای واقعی شهرت دارند برای اطمینان از صحت خبرها مراجعه کنند.

نماینده آیت الله سیستانی از ادامه سریال فرار جنایتکاران از زندان ها ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: سریال فرار جنایتکاران از زندان ها همچنان ادامه دارد که در آخرین مورد نیز شاهد فرار قاتل استاندار المثنی بودیم. مسوولان باید کمیته ویژه ای را تشکیل دهند و نتایج واقعی را به مردم اعلام کنند خصوصا اینکه خبرهای رسیده حاکیست برخی از مسوولان در فرار این تروریست ها نقش داشته اند.

وی تصریح کرد: ادامه فرار زندانیان نشان دهنده شکاف آشکار در سازمان امنیتی حمایت از زندان هاست و باید این مساله به صورت ویژه حل شده و مقصران به سزای عمل خود برسند، اگر این امر اجرا نشود به روح بی گناهانی که در این حوادث به قتل رسیده اند، تجاوز شده است.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم عدم اتکا بر نفت در بودجه کشور تاکید کرد و بیان داشت: بودجه عراق همچنان تحت تاثیر نفت قرار دارد و باید پنجره های جدیدی در بودجه برای حمایت از بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری دینی گشوده شود.

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: توجه به این بخش ها سبب افزایش فرصت های شغلی می شود، مغزهای مفکری فراوانی در عراق وجود دارد و باید از این توانایی ها به خوبی بهره برد.

وی از اختصاص مبلغ 30 میلیارد دینار برای عتبات مقدس انتقاد کرد و گفت: اختصاص این بودجه برای عتبات مقدس، ظلم و اجحاف به شمار می آید و مسوولان باید اهتمام بیشتری به این شهرهای مقدس داشته باشند و خدماتی را به زائران ارائه کنند که در شان آنها باشد./980/ب901/گ
ارسال نظرات