۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۷۶
همزمان با هفته پژوهش؛

پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقر العلوم(ع) با حضور امام جمعه قم و رییس انجمن ملی علوم اجتماعی مالزی برگزار شد.
دانشگاه باقرالعلوم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه در مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) تجلیل شد.

در این مراسم که عصر شنبه و با سی دقیقه تاخیر در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم آغاز شد، آیت الله حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پرفسوو محمدحزیم شاه، رییس انجمن ملی علوم اجتماعی مالزی و حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم به ایراد سخن پرداختند.

گفتنی است، بیش از صد اثر مربوط به دانشجویان مقطع ارشد به دبیرخانه پنجمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر این دانشگاه ارسال شده بود. دانشجویان مقطع دکترا نیز 121 اثر و اعضای هیات علمی دانشگاه باقر العلوم هم 79 اثر به دبیرخانه جشنواره پژوهشگر برتر ارسال کردند.

در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقر العلوم در هر مقطع سه اثر به عنوان اثر برتر انتخاب و با اهدا لوح تقدیر از صاحبان آثار تجلیل شد. حجج اسلام آقایان حسن معلمی،‌ نجف لک زایی و یارعلی به عنوان اعضای هیات علمی برتر دانشگاه باقرالعلوم انتخاب شدند.

آقایان فرج الله قاسمی و رضا خراسانی نیز به عنوان پژوهشگران برتر در مقطع دکترا برگزیده شدند و آقایان علی خلجی،‌ سیدجواد میرخلیلی و رفیع الدین اسماعیلی نیز به عنوان سه پژوهشگر برتر در مقطع کارشناسی ارشد معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در این همایش ضمن تبیین عواملی که منجر به عدم وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه شده است، عدم پیوست فرهنگی پروژه های صنعتی و عمرانی را یک آفت دانست و با مهم توصیف کردن رسالت حوزه تاکید کرد: حوزه های علمیه برای پیوست های فرهنگی پروژه های عمرانی و صنعتی باید پیشگام و پیشقدم شوند.

پروفسور محمد حزیم شاه، رییس انجمن ملی علوم اجتماعی مالزی نیز در این همایش به بررسی تاریخچه علوم پرداخت و تاکید کرد: علم تعیین کننده تمام جوانب زندگی بشر نیست، بلکه ارزش های انسانی بسیار مهم تر است و از این رو نمی توان همه چیز را با علم و فناوری سنجید.

این اندیشمند مسلمان کشور مالزی تصریح کرد:‌ باید از علوم اسلامی بهره بگیریم و در عرصه های مختلف آموزه های دینی را بکارگیریم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات