۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۱۵۴
آیت الله موسوی جزایری:

شهید مفتح سرفصلی جدیدی در حیات انقلاب ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، شهادت آیت‌الله مفتح را سرآغازی برای خدمتی بزرگ و تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: مفتح سرفصلی جدید را در حیات انقلاب اسلامی ایجاد کرد که آن هم راه اندازی قیام سرنوشت ‌ساز 17 شهریورماه بود.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده نفت اهواز، با اشاره به دلایل نام گذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، اظهار داشت: این خواسته‌ای الهی بود که روز شهادت این شهید والا مقام به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح و نام‌گذاری شود.

وی بیان داشت: شهید مفتح با حیاتش توانست به اسلام خدمت بزرگی کند که اکنون شهادت ایشان سرآغاز یک خدمت بزرگ و تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان شده‌ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: شهید مفتح از فضلای برجسته حوزه علمیه و از شاگردان مرحوم آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که در حوزه علمیه قم با دو ویژگی علم زیاد و تقوا و تدین زیاد شناخته شده بود.

وی اذعان داشت: شهید مفتح معتقدی راستین به انقلاب اسلامی بود که در عید فطر سال 57 بدون این‌ که برنامه ‌ریزی کشوری صورت بگیرد با یک تصمیم شخصی و سرنوشت‌ساز، نماز عید فطر به امامت ایشان در قیطریه تهران برگزار شد.

آیت‌الله موسوی‌ جزایری در پایان سخنان خود، اظهار داشت: اقدام شهید مفتح سرفصل جدیدی را در حیات انقلاب اسلامی ایجاد کرد که در همان راهپیمایی عید فطر برنامه 17 شهریورماه برنامه ریزی شد که نتیجه آن راه اندازی قیام سرنوشت‌ساز 17 شهریورماه بود./9465/پ203/ص
ارسال نظرات