۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

کاربردی‌بودن پژوهش‌ها مورد توجه نخبگان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: کاربردی‌بودن تحقیقات و پژوهش ها و روی آوردن به تحقیقات کاربردی که مورد استفاده نظام جمهوری اسلامی باشد، باید در دستور کار استادان قرار گیرد.
حجت الاسلام محمود لطيفي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهش‌گران برگزیده دانشگاه تبریز اظهار داشت: پژوهش لازمه تولید علم و دانش و خودکفایی در عرصه های تولید در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی با بیان اینکه امام راحل خودکفایی را با جمله ما می توانیم برای ملت ایران هدیه کرد، گفت: متاسفانه سیاست های استعماری غرب طی سال های گذشته به‌گونه ای بوده که ممالک اسلامی مصرف کننده صرف باشد، این امر با خودکفایی منافات دارد.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه با تاکید بر تربیت الهی در مراکز علمی کشور خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم از فن آوری های کشورهای غربی به درستی استفاده کنیم که انسانی که از آن استفاده می کند درست تربیت شده باشد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش خطیر معلمان و استادان در تربیت الهی دانشجویان افزود: آموزه‌های دینی بایستی در نقش حوزه‌های آموزشی و پرورشی نمود عینی داشته باشند، در غیر این صورت علم‌آموزی فرد مفید به حال جامعه نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه پژوهش و تولید علم در مراکز حوزوی و دانشگاهی اظهار داشت: کاربردی کردن پژوهش‌ها و روی آوردن به تحقیقات کاربردی که مورد استفاده نظام جمهوری اسلامی باشد، باید در دستور کار اساتید و پژوهشگران کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام لطیفی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش نرم افزاری و تولید علم تاکید کرد: نباید ادبیات حاکم در مجامع علمی غرب بر علوم و معارف دانشگاهی و حوزوی ما جهت دهد و بر آن تأثیر بگذارد، امروز نیازمند تعامل و هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان برای تحقق مطالبات رهبری هستیم.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان تحول در علوم انسانی را در گرو وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه دانست و گفت: جایگاه کلیدی علوم انسانی در قرون گذشته از سوی استعمارگران تغییر کرده و باید جایگاه این علوم در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دوباره تبیین شود./935/پ202/س
ارسال نظرات