۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۳۲۶
نماینده پارلمان عراق:

فراکسیون العراقیه درصدد براندازی نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که فراکسیون العراقیه مورد حمایت آل سعود در صدد براندازی نظام سیاسی در این کشور است.
سيد علي العلاق رئيس کميسيون ديني پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی العلاق، نماینده و رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق در مصاحبه با خبرنگاران، برخی از اعضای فراکسیون العراقیه را به تلاش برای براندازی نظام کنونی عراق متهم کرد و گفت: برخی از رهبران فراکسیون العراقیه تلاش می کنند تا در نظام سیاسی کنونی خدشه وارد ساخته و فعالیت های پارلمان و دولت را برای براندازی نظام به تعویق دربیاورند.

وی افزود: فراکسیون العراقیه هیچ اختلافی با فراکسیون دولت قانون ( به رهبری نخست وزیر عراق) ندارد و مشکل اصلی آن با نظام سیاسی کنونی است و می خواهد با پررنگ کردن اختلاف با فراکسیون دولت قانون به اهداف بزرگی که علیه نظام دارد، دست یابد.

حجت الاسلام العلاق با اشاره به حمایت رهبران این فراکسیون از تروریست ها تصریح کرد: رهبران این فراکسیون حتی از عملیات تروریستی در عراق برای شکست نظام کنونی حمایت می کنند و از اعضای خود می خواهند به بحران های دیگر بپردازند تا بتوانند به آسانی به خواسته های خود برسند.

رئیس کمیسیون اقاف پارلمان عراق از حمایت برخی کشورهای عربی برای ناکامی نظام نوین سیاسی خبر داد و تاکید کرد: برخی از کشورهای منطقه به شدت تلاش می کنند تا عراق را در حالت تنش و آشوب قرار دهند، دولت را تضعیف سازند و نقش فراکسیون همپیمانی ملی (وابسته به شیعیان) و رهبران این فراکسیون را در بحران های کنونی پررنگ کنند.

هیثم الجبوری از اعضای فراکسیون همپیمانی ملی نیز با اشاره به اظهارات تنش زای رئیس فراکسیون العراقیه گفت: ملت عراق به سخنان تنش زای ایاد علاوی که به ضرر مصالح کشور است، عادت کرده ایم. وی همواره تلاش می کند تا نوری المالکی را از فراکسیون همپیمانی ملی دور سازد.

وی درباره تهدیدات العراقیه مبنی بر کناره گیری از حکومت خاطر نشان ساخت: العراقیه اگر می خواهد از حکومت کنار برود بهتر است به سرعت این تصمیم را عملی سازد تا به جریانی معارض مبدل شود.

گفتنی است فراکسیون العراقیه که به شدت از سوی برخی دولت های عربی بویژه عربستان سعودی مورد حمایت قرار گرفته و مبالغ هنگفتی را از آل سعود در انتخابات پارلمان عراق دریافت کرده است، به شدت تلاش می کند تا نظام سیاسی کنونی با سرنگون سازد.

این فراکسیون همواره به بحران سازی در کشور مشغول است و حتی از گروه های تروریستی برای تحقق به اهداف خود بهره می برد.

در همین راستا، وزارت کشور عراق اعلام کرد که طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق که از رهبران فراکسیون العراقیه به شمار می آید از تروریست ها حمایت کرده و حتی در انفجاری که در روزهای گذشته در پارلمان این کشور با هدف ترور نوری المالکی رخ داد، دست داشته و قرار بازداشت وی صادر شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات