۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۴۷۸

رئیس اوقاف اهل سنت عراق انفجارهای تروریستی خونین بغداد را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس اوقاف اهل سنت عراق انفجارهای خونین امروز بغداد را به شدت محکوم کرد.
شيخ احمد عبدالغفور السامرايي
به گزارش خبرگزای رسا، شیخ احمد عبدالغفور السامرایی، رئیس اوقاف اهل سنت عراق در بیانیه ای، انفجارهای تروریستی امروز بغداد که بیش از 263 شهید و زخمی در پی داشت را به شدت محکوم کرد.

وی با محکومیت شدید این جنایت ها تاکید کرد که دشمنان با این جنایت ها درصدد ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق هستند.

السامرایی گروه های تروریستی را دشمن اصلی ملت عراق توصیف کرد و از همه شهروندان عراقی خواست صبر پیشه کنند و در کشمکش پیامدهای انفجارهای تروریستی واقع نشوند.

رئیس اوقاف اهل سنت تصریح کرد: انفجارهای تروریستی انجام گرفته تلاشی برای ضربه زدن به هرگونه نزدیکی میان گروه های سیاسی و افزایش دردهای ملت بی گناه عراق به شمار می آید.

وی در پایان بیانیه خود این ضایعه اسفناک را به خانواده های شهدا تسلیت گفت و از خداوند متعال خواست تا کشور و ملت عراق را از هرگونه آزار و اذیتی در امان بگذارد.

گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که امروز در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 65 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب902/گ
ارسال نظرات