۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۴۹۵

آیت الله حکیم بر لزوم مجازات عاملان جنایت بغداد تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف، دستگیری و مجازات فوری عاملان جنایت روز گذشته بغداد را خواستار شد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف بيانيه حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم در محکوميت انفجارهاي تروريستي بغداد
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در بیانیه ای ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی روز گذشته در بغداد بر لزوم دستگیری و مجازات فوری عاملان این جنایت تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ملت مظلوم عراق همچنان با بدترین عملیات تروریستی و کشتار دسته جمعی مواجه است و روز گذشته نیز انفجارهای پی در پی در مناطق بغداد رخ داد که به شهید و مجروح شدن صدها تن از شهروندان بی گناه منجر شد.

حضرت آیت الله حکیم افزود: این عملیات های جنایتکارانه را به شدت محکوم می کنیم و از مسوولان می خواهیم برای دستگیری و مجازات عادلانه عاملان این جنایت تلاش جدی داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به ضعف دستگاه های امنیتی عراق تصریح کرد: همه دستگاه های مرتبط را به هوشیاری در برابر نقشه های تروریست ها و درمان ضعف های امنیتی که ضامن حفظ جان شهروندان بی گناه و دور شدن شر مجرمان است، دعوت می کنیم.

وی در بخش پایانی بیانیه تاکید کرد: از خداوند متعال می خواهم که مجروحان را به شفای عاجل برساند، روح شهدا را قرین نعمت خود قرار دهد و درجات آنان را بلندمرتبه کند و جانشین بهتری را برای خانواده ها شهدا اهدا کند.

گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که روز گذشته در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 68 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب902/گ
ارسال نظرات