۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۵۱۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بحران آفرینی آمریکا برای جبران شکست در خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: شکست های مستمر آمریکا و رژیم های وابسته به او در خاورمیانه موجب شده آمریکائیان در چند کشور اسلامی به بحران آفرینی مشغول شوند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، روز گذشته در جمع نمازگزاران جمعه با تحلیل حوادث جهان اسلام در روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به شکست های مستمر آمریکا و رژیم های وابسته به او در خاورمیانه، اکنون آمریکائیان برای جبران شکست ها در چند کشور اسلامی به بحران آفرینی مشغول هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که دوران قلدری آمریکا به اتمام رسیده، خاطر نشان کرد: سردمداران آمریکا، ژنرال های مصر را به جان مردم آن کشور انداخته، مردم بحرین را با همکاری عربستان سعودی همچنان قتل عام می کنند و وابستگان خود در سوریه را مسلح کرده، مردم عراق را توسط تروریست ها به خاک و خون می کشند و به ایران اسلامی هواپیما و نیروی جاسوسی اعزام می کنند؛ ولی در عین حال باید فهمیده باشند که دوران قلدری تمام شده است.

مردم با هوشیاری فعالیت های دشمنان در زمینه انتخابات را رصد کنند

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت نام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ثبت نام کردن واجدین شرایط، دقت مضاعف مسؤولان مربوطه در احراز صلاحیت نامزدها، رصدکردن فعالیت های دشمنان و حضور در صحنه انتخابات از ضرورت های اجتناب ناپذیر هر ایرانی در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به شمار می رود.

جریان سازی استکبار، احیای سیاست بنی امیه و بنی عباس

وی در ادامه با تبریک میلاد امام باقر(ع) اذعان داشت: یکی از سیاست های بنی امیه به ویژه بنی عباس ایجاد نفاق و اختلاف در میان مسلمانان از طریق نحله و راه اندازی جریان های انحرافی فکری، اعتقادی و سیاسی از قبیل مُرجعه، قدریه، جبریه، خوارج و غلات بود.

حجت الاسلام شکوری در ادامه به مبارزات امام باقر(ع) با جریان های انحرافی اشاره و اظهار کرد: از جمله فعالیت های فرهنگی آن بزرگوار انجام مناظره با سران فرقه‌های مختلف انحرافی ، مبارزه مداوم با افکار و جریان های انحرافی و افشای ماهیت آن ها برای مردم می باشد.

وی جریان سازی استکبار را احیای سیاست بنی امیه و بنی عباس خواند و تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی با راه اندازی جریان های فکری، اعتقادی و سیاسی منحرف در کشورهای اسلامی همان سیاست بنی امیه به ویژه بنی عباس را دنبال می کند.

حُسن خُلق، رمز موفقیت انسان ها در زندگی

رییس حوزه های علمیه خوی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با استناد به آیات و روایات از حُسن خُلق به عنوان رمز موفقیت انسان ها در زندگی اجتماعی یاد کرد و گفت: خداوند خطاب به پیامبرش فرمود: «به برکت رحمت الهی در برابر مردم نرمخو و مهربان شده ای و اگر خشن و تندخو بودی آنان از اطراف تو پراکنده می شدند.»

وی در ادامه پایداری در راه حق، تحمل سختی های دعوت، تدبیر امور بر اساس تعقّل، یاری رساندن به مردم، گذشت و بخشش را از ویژگی های خلق عظیم رسولخدا(ص) برشمرد./938/پ202/س

ارسال نظرات