۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۹۲۶
امام جمعه آذرشهر:

شهید آیت الله غفاری زیر شدیدترین شکنجه‌ از امام راحل دست برنداشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آذرشهر گفت: شهید آیت الله غفاری با اعتقاد راسخ نسبت به راه و آرمان امام راحل زیر شدیدترین شکنجه‌های مأموران ساواک می گفت، دشمن خمینی کافر است.
 آيت الله حسين غفاري شهيد آيت الله غفاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله حسین غفاری در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: شهید غفاری برای بزرگداشت شعائر اسلامی و اجرای احکام الهی لحظه ای را به غفلت سپری نکرد.

وی شهید غفاری را جزو نخستین مبارزان رژیم ستم شاهی دانست و خاطر‌نشان کرد: این شهید بزرگوار جزو روحانیونی بود که تمام هستی خود را در این راه گذاشت و جزو معدود علمایی بود که در زندان ساواک به شهادت رسید و شاید علت این امر برجستگی خاص مبارزات ایشان و همه جانبه بودن مبارزه علیه شاه بوده باشد.

امام جمعه آذرشهر تقوا، معرفت و شجاعت را از ویژگی هایی شاخص شهید غفاری دانست و تصریح کرد: آن عالم مبارز هیچگاه حاضر به سازش با دژخیمان پهلوی نشد، این در حالی بود به علت موقعیت خاص آیت الله غفاری در آذربایجان سکوت ایشان در برابر رژیم موجب تامین مادی وی و خانواده اش می شد؛ ولی این مبارز خستگی ناپذیر بی ارزشی دنیا را در عمل ثابت کرد.

وی آیت الله شهید غفاری را الگوی مبارزه با ظلم در عین عرفان، تقوا و فقاهت دانست و افزود: شهید غفاری با اعتقاد راسخ و قلبی مطمئن نسبت به راه و آرمان امام راحل در زیر شدیدترین شکنجه های ماموران ساواک می گفت، دشمن خمینی کافر است.

گفتنی است، آیت‌الله شیخ حسین غفاری در سال 1293هجری شمسی در آذرشهر دیده به جهان گشودپ و پس از حدود 60 سال زندگی پر فراز و نشیب سرانجام در سال 1353 شمسی در زندان براثر شکنجه های ماموران ساواک به شهادت رسید./935/پ202/س
ارسال نظرات