۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۲۰۷
آیت الله طبرسی با اشاره به انتخابات مجلس:

روحانیت نقش مهمی در حضور حداکثری مردم بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به شرایط حساس این دوره از انتخابات به نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت کشور در حضور حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: سرنوشت این انتخابات با جامعه مدرسین و نقش‌آفرینی روحانیت گره خورده است.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری برگزار شد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات را صحنه حضور ملت ایران در حمایت از نظام اسلامی دانست و گفت: مردم کشورمان در سه دهه اخیر همواره با حضور حداکثری خود در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی به تلاش دشمن برای تضعیف انتخابات آتی اشاره کرد و با بیان این که نظام سلطه پس از شکست و رسوایی در فتنه 88 در تلاش است انتخابات آینده مجلس را خدشه‌دار کند، افزود: به یقین تلاش دشمنان برای توطئه‌افکنی در روند انتخابات آتی با حضور حداکثری ملت ایران خنثی خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در سی سال گذشته همواره با حضور گسترده خود در انتخابات اقتدار نظام را تضمین کردند، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند این بار نیز ملت ایران اسلامی آنها را رسوا خواهند کرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان به دنبال دلسرد‌کردن مردم نسبت به انتخابات مجلس هستند، ادامه داد: آنها طرح برخی موضوعات انحرافی تلاش می کنند افکار ملت ایران را نسبت به شرایط کشور و همچنین چگونگی برگزاری انتخابات آینده منحرف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران همانند گذشته با بصیرت و آگاهی حضوری حداکثری در انتخابات خواهند داشت، بیان داشت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی صحنه حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن همواره در تلاش بوده تا انتخابات در کشور را کمرنگ جلوه دهد، ادامه داد: تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه انتخابات  مجلس نیز مدت‌های قبل آغاز شده که کاندیداها و آحاد جامعه اسلامی باید هوشیار باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط حساس این دوره از انتخابات به نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت کشور در حضو حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: سرنوشت این انتخابات با جامعه مدرسین و نقش آفرینی روحانیت گره خورده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش جامعه مدرسین در هر دوره از انتخابات کشور، خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین نیز باید تلاش کند تا ضمن حفظ این جایگاه حضوری حداکثری را در کشور داشته باشیم که این مسأله پیام‌های مهمی برای دنیا دارد.

آیت الله طبرسی، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم را سبب خنثی شدن همه توطئه‌های دشمنان نظام دانست و با بیان این که نظام اسلامی در سه دهه اخیر همه انتخابات را با موفقیت برگزار کرده است، ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات همیشه اقتدار و عظمت کشور را در پی داشته است.

وی، سیاه‌نمایی مسائل مربوط به کشور به ویژه انتخابات را یکی از طرح‌های دشمن در چند ماه باقیمانده به انتخابات مجلس دانست و گفت: آنها تلاش دارند با طرح برخی جریان های انحرافی اذهان مردم را به سویی دیگر منحرف کنند و زمینه کاهش حضور مردم در انتخابات را فراهم کنند.

امام جمعه ساری با تأکید بر برنامه مناسب جهت برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات آینده در کشور‌ خاطرنشان کرد: مسؤولان امر باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت فراهم کردن حضور حداکثری مردم استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات باید مبانی عمل آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: مسؤولان و مردم باید به سخنان ایشان در خصوص حضوری حداکثری در انتخابات به دقت گوش فرا دهند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه کم تقوایی و ناسپاسی جامعه ما را نگران کرده است، ادامه داد: انتخابات فرصت خوبی برای تبیین مناسب دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سی سال گذشته است و نباید به بهانه برخی مسائل خدمات نظام نادیده گرفته است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان این که هنوز مسؤولان در این خصوص به یک طرح جامعه نرسیده اند، ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد گسترش این پدیده مهم اجتماعی در جامعه هستیم.

استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم از جمله مؤلفه‌های مهم و تاثیرگذار در مشارکت سیاسی و اجتماعی ست.

سیدعلی اکبرطاهایی با اشاره به این که همه شرایط برای تحقق انتخاباتی پرشور و با شرکت تمامی اقشار در مازندران فراهم است ابراز امیداوری کرد تا در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلسی مبتنی بر منشور انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد تا در تداوم روند رو به رشد نظام اسلامی گام بردارد.

طاهایی اذعان داشت: نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم ازهیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌شود./950/پ201/س

ارسال نظرات