۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۵۱۸

همایش بزرگ روحانیان بسیجی تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ روحانیان و طلاب بسیجی تبریز با عنوان پرچمداران ولایت در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار شد.
همايش روحانيت در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ذوالنور، جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش بزرگ روحانیان بسیجی با عنوان پرچمداران ولایت اظهار داشت: جایگاه ویژه روحانیت در روشنگری جامعه بسیار بااهمیت است، از این رو باید در این زمینه مطالعه، همت، جدیت و حوصله مضاعف داشته باشید.

حجت الاسلام ذوالنور ورود به گفتمان حمایت و تبعیت از ولایت را شاخصه و معیار اصلی ماندن در جبهه انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب با ترفندهای گوناگون درصدد ایجاد چندصدایی در کشور هستند که این هرگز با وجود فرزندان ولایت‌مدار انقلاب و در راس آنان مقام معظم رهبری امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این‌که دشمنان به اهمیت وجود ولی فقیه و مراجع در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، پی‌برده‌اند، تصریح کرد: در جنگ نرم مرزبندی نداریم؛ دشمنان با تمام توان و امکانات خود می‌خواهد اومانیسم و سکولاریسم و فرهنگ و دموکراسی غربی را جایگزین الگوی انقلاب اسلامی ما کند، رسالت حوزویان در شرایط کنونی بسیار حساس و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ذوالنور یکی از آفت‌های جنگ نرم را سختی شناخت دوست از دشمن دانست و ادامه داد: در راه تشخیص مسیر درست تنها به وسیله قطب نمای بصیرت میسر است، در جنگ جدید، مهم ترین عامل پیروزی بصیرت است.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم ترین معیار بصیرت را ولایت مداری دانست و تصریح کرد: ولایت مداری رمز عبور از بحران هاست، میزان تبعیت از رهبری اندازه بصیرت هر شخص را مشخص می کند.

وی با تشریح معنای حقیقی ولایت مداری گفت: اگر رهنمود‌ و توصیه های رهبری با نظر ما در تضاد بود،باید به قصد عبادت فرمایش ولی فقیه را اطاعت کنیم. برخی تا جایی اطاعت می کنند که بر خلاف میلشان نباشد این پیروی از هوای نفس است نه ولایت پذیری.

حجت الاسلام ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح حوادث فتنه دوران صدر اسلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل فتنه انگیزی دشمنان و منافقان در آن دوران، عدم بصیرت عده‌ای از خواص در شناخت جایگاه ولایت در زمان‌های مختلف بوده است.

وی افزود: دشمنان اسلام همیشه تلاش کرده‌اند، فکر استغنا در تبعیت از ولایت و رهبری را که یکی از مهم‌ترین عوامل پیدایش فتنه است به خواص القا کنند، که در این مسیر مه آلود، داشتن ضمیری روشن و چشم‌های بصیر نجات دهنده است.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سقوط به دره فتنه محصول بی‌بصیرتی است، افزود: آنهایی که از زیر چتر انقلاب و ولایت خارج شدند نتوانستند به اهمیت و قداست انقلاب و قدرت رهبری داهیانه ولی‌امر مسلمین پی ببرند و به همین دلیل در مسیر حلقه انحرافی و دره غبارآلود فتنه گرفتار شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات