۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۶۳۴
امام جمعه بناب:

رعایت نکردن حریم ارزش‌های دینی سبب افزایش میزان طلاق در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: یکی از عوامل افزایش میزان طلاق نسبت به گذشته، ترویج فرهنگ بدحجابی میان خانواده ها است، نباید ضدارزش‌ها جای ارزش های حقیقی را جامعه بگیرند.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، روز گذشته در جمع اقشار مختلف مردم بناب که در مصلای اعظم این شهر گردهم آمده بودند، با اشاره به 17 دی سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان در سال 1314 اظهار داشت: رضاخان قلدور با تقلید از طرح‌های ضددینی آتاتورک در ترکیه، به دنبال ایرانی به ظاهر متمدن بود.

وی با اشاره به مقاومت زنان عفیف و پاکدامن ایرانی به ویژه آذربایجان با این طرح رضاخان خاطر نشان کرد: زنان ایرانی به قدری از عفت و حجاب اسلامی برخوردار بودند که ماه ها برای اعتراض به این طرح از خانه بیرون نیامدند، امروز نیز نباید اجازه داد عده ای با هدایت غرب به دنبال ترویج بی بند و باری در کشور باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی با هشدار نسبت به این‌که مبادا طرح رضاخان در منازل مسلمانان اجرایی شود، تصریح کرد: حفظ منزلت و جایگاه زنان به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده ساز جامعه، اولین مربی تأثیرگذار انسان هستند، از این رو بایستی به دیدگاه‌ها و تعالیم اسلامی نسبت به جایگاه زن و خانواده بازگشت.

امام جمعه بناب از چادر و حجاب به عنوان یک دژ مستحکم بانوان در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان و نگاه های هوس‌بازان یاد کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش میزان طلاق نسبت به گذشته، ترویج فرهنگ بدحجابی میان خانواده ها است، نباید ضدارزش‌ها جای ارزش های حقیقی را جامعه بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف اظهار داشت: امام راحل(ره) در آن پیام سراسری خود کار ابراهیمی انجام داد و از انقراض حزب کثیف و کذایی حاکم بر «شوروی» آن زمان خبر داد و امروز تمام وعده های آن مرد الهی تحقق یافته و یا درحال تحقق یافتن است.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه امام راحل(ره) تنها راه نجات بشر را مکتب اسلام و اهل بیت(ع) می دانست، گفت: نامه امام راحل(ره) به گورباچف یک کتاب جامع بوده و جامع ترین دستورالعمل و پیام به تمام جوامع بشری است./935/پ203/س
ارسال نظرات