۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷
مدیر کل تبلیغات خراسان جنوبی:

شخصیت امام حسن جلوه خردورزی و درایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر برجسته‌سازی جلوه‌های ماندگار حیات امام حسن(ع) گفت: تبیین اندیشه‌های امام حسن(ع) یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه اسلامی است.
کنگره امام حسن مجتبي
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در جلسه هماهنگی کنگره امام حسن(ع) در بیرجند، با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی امام حسن‌ مجتبی(ع) گفت: رسانه‌ها، نظام فکری و فرهنگی جامعه هستند که توجه به آن باعث ماندگاری مکتب اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: زندگی امام حسن(ع) از ابعاد سیاسی و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که اگر رسانه‌ها بتوانند این ابعاد را به صورت درست تبیین کنند امام از مظلومیت بیرون خواهد آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که تبیین اندیشه‌های امام حسن(ع) یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه است، ادامه داد: امام حسن(ع) با خدماتی که در دوران حیات با برکت خود انجام دادند باعث ماندگاری اسلام در آن مقطع تاریخی حساس شدند.

وی تصریح کرد: زمینه آنچه که در کربلا اتفاق افتاد و باعث پویایی مکتب اهل‌ بیت(ع) شد  از سوی امام حسن(ع) به وجود آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که میراث ماندگار پیامبر(ص) و امام علی(ع) از سوی امام حسن(ع) حفظ شد، ادامه داد: امام علی(ع) سیاست‌مداری برجسته و آگاه، زاهد و عابدی شب زنده‌دار و از شخصیت اجتماعی بسیار قوی برخوردار بودند که جامعیت در زندگی ایشان به صورت کامل و جامع به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام لطفیان گفت: زندگی شخصی امام حسن(ع) سرشار از پاکی، صفا و صمیمیت بود به گونه‌ای که پیامبر بزرگ اسلام(ص) از ایشان به عنوان عقل یاد می‌کنند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید«اگر قرار است خردورزی و عقلانیت در چهره یک شخص مجسم شود در چهره امام حسن هویدا بود» چرا که امام مظهر عقلانیت در زمان خود بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: امام حسن(ع) مورد علاقه خاص پدر بزرگ، مادر، پدر و برادرش امام حسین(ع) و خواهرش حضرت زینب (س) بوده است.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به این که برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع) می‌تواند یک مظلومیت‌زدایی از چهره مبارک و حضور امام(ع) باشد، اظهار داشت: با برگزاری این کنگره مردم با جلوه‌های حیات نورانی امام آشنا می‌شوند و جامعه در مسیر سعادت قرار خواهد گرفت.

وی، پیرامون جایگاه وقف از دیدگاه امام حسن(ع) گفت: امام به کریم‌ اهل‌ بیت(ع) شهرت دارد چرا که در زندگی بارها تمام آنچه را که در اختیار داشتند در راه خدا انفاق می‌کردند.

حجت‌الاسلام لطفیان با بیان این که امام هرچه را که داشتند در راه خدا هدیه می‌کردند، خاطرنشان کرد: انفاق نمونه‌ عالی آنچه که در اختیار انسان است و برای ایشان موضوعیت پیدا کرده است در واقع انفاق کردن بهترین چشمه برای وقف است.

وی با اشاره به این که وقف تأثیر فراوانی در زندگی اجتماعی زمان امام حسن(ع) داشت، یادآور شد: حضرت علی(ع) چاه‌های فراوانی را حفر و آن را وقف کردند و امام حسن(ع) سیره پدر را دنبال کرده که این بالا و والاترین سنت حسنه است./950/پ202/س
ارسال نظرات