۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۷۴۸
خطیب جمعه نجف:

روز اخراج اشغالگران در تاریخ ثبت خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف تاکید کرد که روز اخراج اشغالگران آمریکایی در تاریخ عراق ثبت خواهد شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در مراسمی که دیروز به مناسبت خروج اشغالگران آمریکایی با عنوان «روز استقلال و روز روز وطن شهروندان» از سوی مجلس اعلای اسلامی در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به اهمیت خروج نیروهای آمریکایی گفت: روز استقلال سزاوار برگزاری جشن و بزرگداشت چنین روزی است و مایه افتخار و عزت همه عراقی ها به شمار می آید و باید در تاریخ ثبت شود.

وی افزود: مراجع تقلید نقش بسیار پررنگی در خروج اشغالگران آمریکایی از عراق داشتند و بنده این حماسه بزرگ را به همه ملت عراق تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام قبانچی ارتباط عراقی ها با اهل بیت (ع) را از عوامل اخراج اشغالگران خواند و تصریح کرد: ملت، دولت، گروه های سیاسی، نیروهای امنیتی و نیروهای مقاومت نیز در فرار نیروهای اشغالگر نقش داشتند و البته نباید این نکته را فراموش کرد که اراده خداوند متعال و ایجاد رعب در دل آمریکایی ها نقش اصلی را در استقلال عراق داشت.

خطیب جمعه نجف اخراج اشغالگران را مایه سربلندی مسلمانان و عرب ها توصیف کرد و اظهار داشت: هیچ نیروی نظامی و آموزش دهنده نظامی آمریکایی هم اکنون در عراق وجود ندارد و فشار حکومت های عربی و گسترش نزاع های طایفه ای که برخی نسبت به بروز آنها پس از خروج اشغالگران تاکید می ورزند، در عراق بوجود نیامده است.

وی بر لزوم محافظت از این دستاورد بزرگ تاکید کرد و ادامه داد: همگان باید از این دستاورد بزرگ، وحدت ملی و وحدت صف اهتمام داشته باشند و اجازه ندهند تا فتنه های مذهبی یا بحران های داخلی این دستاورد را تحت تاثیر قرار دهد. همگان باید بدانند که هیچ تقسیم و تجزیه ای در عراق بوجود نخواهد آمد و عراق تا ابد یکپارچه می ماند.

سید صدرالدین قبانچی اظهارات شیخ سلفی تونسی علیه شیعیان را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: سخنان ابوعیاض تونسی، شیخ سلفی تونس علیه شیعیان اهل بیت (ع) شرم آور است. از کشورهای عربی می خواهم تا هیئت های خود را به عراق بفرستند و از تجربیه نوین این کشور و ایستادگی در برابر چالش ها استفاده کنند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تحویل سلاح از سوی مردم را خواستار شد و تاکید کرد: اداره کشور هم اکنون در اختیار کامل عراقی ها قرار دارد و شهروندان به سوی بازسازی کشور گام برمی دارند، بنابراین دیگر هیچ نیازی به حمل سلاح از سوی غیرنظامیان نیست و از این پس باید سلاح تنها در اختیار دولت و نیروهای امنیتی قرار داشته باشد.

وی درباره مبارزه علمای وهابی با زیارت عتبات عالیات گفت: توهین یکی از علمای وهابی کویت به عتبات عالیات و بدتر توصیف کردن زیات امام حسین (ع) از زنا محکوم است، ما به این راه ادامه می دهیم و حسین (ع) را مصباح الهدی و سفینة النجات می دانیم.

قبانچی از پیاده روی میلیون شیعیان در آستانه اربعین حسینی یاد کرد و افزود: میلیون ها شهروند از سراسر عراق با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده اند و توجه جهانیان به کربلا معطوف شده است.عراق هم اکنون از اشغالگران عاری شده و دوران اشغالگری برای همیشه به پایان رسید./980/ب902/گ
ارسال نظرات