۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۵۰۴

یکی از روحانیان جانباز در اهواز به خیل شهدا پیوست

خبرگزاری رسا ـ شهید حجت الاسلام رفیعیان روحانی جانباز اهوازی پس از سال ها درد و رنج به ملکوت اعلی و قله رفیع شهادت نائل آمد.
شهيد مسعود رفيعيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شهید حجت الاسلام منصور رفیعیان از روحانیون سرشناس، سخت کوش و مبارز اهواز، بنیانگذار و امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) کوی ترابری اهواز پس از سال ها درد و رنج ناشی از شیمیایی شدن در دوران دفاع مقدس به دعوت الهی لبیک گفت.

براساس این گزارش، شهید والامقام، در خرداد ماه سال 1332 در شهرستان شادگان در استان خوزستان دیده به جهان گشود و در سال 1359 برای فراگیری علوم دینی به دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز رفت و مشغول یادگیری علوم حوزوی شد و از محضر بزرگان حوزه علمیه اهواز از جمله آیت الله شیخ محمد کرمی بهره برد.

وی با آغاز جنگ تحمیلی به صف رزمندگان دلاور سپاه اسلام پیوست و با حضور در جبهه های حق علیه باطل به دفاع از دین و میهن خود پرداخت.

این روحانی از بنیانگذاران و از نخستین کسانی بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در شهر شیبان اهواز، راه اندازی کرد. این روحانی خستگی ناپذیر و رزمنده مجاهد بارها در عملیات های مختلف 8 سال دوران دفاع مقدس شرکت کرد و چندین بار هم از نواحی مختلف بدن مجروح شد.

این شهید والامقام، با شرکت در عملیات کربلای 4 و استنشاق گاز خردل که رژیم بعث عراق در سلاح های شیمیایی خود استفاده کرده بود مجروح و در بیمارستان بستری شد ولی قبل از مداوا و بهبودی کامل از بیمارستان فرار کرد تا بتواند در عملیات کربلای 5 شرکت کند.

وی پس از شرکت در عملیات غرور آفرین کربلای 5 نیز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شدت از ناحیه بازوی دست راست، کمر، نخاع و همچنین شکم و دستگاه گوارش مجروع شد و تا لحظه شهادت برخی از ترکش ها در بدن خود به یادگار داشت./9458/پ202/ص
ارسال نظرات