۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۲۳۳۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار از مواضع اصولی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با تبریک دهه فجر گفت: ایستادگی در برابر تجاوزات و زیاده خواهی های غرب و آمریکا و حمایت از بیداری اسلامی از مواضع اصولی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی در سال های پس از پیروزی به شمار می رود.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تبریک دهه فجر، تعدد و تنوع فتنه ها و بحران سازی های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی را از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: با عنایت خداوند، رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین ولایت مداری ملت متعهد ایران اسلامی تمامی توطئه ها یکی پس از دیگری با شکست روبه رو شد.

وی در ادامه راه اندازی جریان های خودمختاری در ابتدای پیروزی، طراحی چند کودتا، تحمیل جنگ 8 ساله، محاصره اقتصادی، علم کردن پرونده انرژی اتمی، ترور ارکان انقلاب و نخبگان، تهاجم فرهنگی و فتنه سال 88 را از جمله توطئه ها و بحران سازی استکبار و عوامل او علیه انقلاب اسلامی برشمرد.

نظام جمهوری اسلامی حتی یک قدم از مواضع اصولی خود عقب ننشسته است

حجت الاسلام شکوری با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی به برکت حاکمیت ولایت فقیه و انسجام ملت حتی یک قدم از مواضع اصولی خود عقب نشینی نکرده است، اذعان داشت: عملی ساختن شعار نه شرقی نه غربی، محکوم کردن حمله شوروی سابق به افغانستان، حمله آمریکا به عراق و افغانستان، قطع رابطه سیاسی با آمریکا، نامشروع دانستن رژیم اشغالگر قدس، حمایت قاطع از مسلمانان فلسطین، ایستادگی در برابر تجاوزات و زیاده خواهی های غرب و اروپا و همچنین حمایت از بیداری اسلامی از جمله مواضع اصولی بین المللی و منطقه ای نظام جمهوری اسلامی در طول سال های پس از پیروزی به شمار می رود.

جوانان مسلمانان، سفیران بیداری اسلامی

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاس بین المللی «جوانان و بیداری اسلامی» در تهران و تقدیر از ابتکار مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در برگزاری این اجلاس بیان داشت: یک هزار و 200 نفر جوان مسلمان و انقلابی از 7 کشور جهان سفیران بیداری اسلامی در منطقه بودند که لرزه بر جان استکبار جهانی انداخته اند.

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی ولی امر مسلمین جهان در اجتماع پرشور میهمانان اجلاس تصریح کرد: آثار و برکات رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب را در آینده نزدیک در کل جهان اسلام شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به آیات قرآن اظهار داشت: در دنیا برای نجات دادن انسان های مجرم و مقصر از مجازات و اِعمال قانون معمولا از روش های متعدد از جمله اِعمال نفوذ، پرداخت غرامت و حمایت دوستان و آشنایان مجرم استفاده می شود؛ لکن در دادگاه عدل الهی از این قبیل شفاعت ها و حمایت ها خبری نیست.

وی در ادامه با اشاره به آیه 48 سوره بقره اذعان داشت: خداوند می فرماید «بترسید از روزی که هیچ کس از دیگری دفع عذاب نمی کند و هیچکدام از شفاعت های باطل، پرداخت غرامت و یاری دوستان و آشنایان پذیرفته نمی شود.»/938/پ202/س
ارسال نظرات