۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۵۰۷
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

ظرفیت حوزه علمیه تبریز در عرصه بین الملل احیا شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی در جمع فضلای حوزه علمیه تبریز گفت: ظرفیت آموزشی و تبلیغی حوزه علمیه تبریز در عرصه های بین المللی بایستی احیا شود.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور امروز در دیدار با اساتید و فضلای حوزوی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ضرورت تاثیرگذار حوزه های علمیه و روحانیت در عرصه های تبلیغی بین الملل بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت یکی از عوامل صدور آرمان های انقلاب اسلامی حضور فعال روحانیت در مجامع بین المللی است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اهمیت این موضوع معاونت بین الملل حوزه علمیه بسیار دیر تشکیل و فعال شد که قطعا روح امام راحل از این مساله راضی نخواهد بود، با این حال کارهای خوبی صورت گرفته که در آینده شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه 30 طرح از سوی معاونت بین الملل برای اجرا در حوزه های علمیه سراسر کشور مطالعه، پیش بینی و ابلاغ می شود، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه آذربایجان و تبریز برای تحقق این برنامه ها به ویژه حضور روحانیان این خطه در عرصه های تبلیغی خارج از کشور از شرایط ویژه و منحصر به فردی برخوردار هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت آموزشی و تبلیغی حوزه علمیه تبریز در عرصه های بین المللی بایستی احیا شود، افزود: قابلیت های موجود در حوزه علمیه تبریز برای عرصه های بین المللی، بیش از سایر استان هاست، آنهم به جهت آشنایی طلاب و روحانیان فاضل این منطقه به زبان ترکی و آذری است.

وی با بیان این که آماده تعامل با مرکز مدیریت استان در جهت آشنایی طلاب حوزه های علمیه آذربایجان با اصول تبلیغ در عرصه های بین المللی هستیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیانی فاضل و آگاه به زبان روز دنیا برای تبلیغ مبانی اسلامی هستیم.

حجت الاسلام زمانی با ابراز تاسف از کمبود تعداد طلبه و روحانی آشنا به زبان های روز و زنده دنیا اظهار داشت: بانک اطلاعات زبان‌دانان حوزه های علمیه کشور تهیه شده که طبق آخرین آمار تنها حدود 2 هزار طلبه آشنا به زبان های خارجی در کشور داریم.

وی ادامه داد: اگر حوزه علمیه تبریز دروس آشنایی با زبان های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، آلمانی، ترکی استامبولی و ... را تدریس نکند، نخواهد توانست در کشورهای منطقه تاثیرگذار باشد، امروز نیازمند اعزام مبلغانی آشنا به زبان ترکی استامبولی هستیم که طلاب این مرکز قابلیت بهتری در فراگیری زبان های رایج در آسیای میانه از جمله تاتاری، ازبکی، قرقیزی، آذری، ترکمنی دارند.

گفتنی است، در ادامه این نشست هر یک مدیران، اساتید و فضلای حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به تبیین نکته نظرات خود پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات