۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۵۳۱
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

حوزه علمیه با کمبود روحانی آشنا به زبان‌های خارجی رو به رو است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی از تهیه بانک اطلاعات زبان‌دانان حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت: حوزه با کمبود روحانی فاضل آشنا به زبان های روز دنیا رو به رو است.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور عصر روز گذشته در دیدار با آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت پرداخت و اظهار داشت: 30 طرح از سوی معاونت بین الملل برای اجرا در حوزه های علمیه سراسر کشور مطالعه، پیش بینی و ابلاغ می شود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه با کمبود روحانی فاضل آشنا به زبان های روز دنیا رو به رو هستند، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات زبان‌دانان حوزه های علمیه کشور تهیه شده که طبق آخرین آمار تنها حدود 2 هزار طلبه آشنا به زبان های خارجی در کشور داریم.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: برای رفع این مشکل، بایستی سیستم آموزشی حوزه تغییر یابد، به گونه ای که اصالت حوزوی در فرآیند آموزشی حفظ شده و برای پاسخگویی به نیازهای معنوی روز جامعه برخی دروس حذف و برخی دروس اضافه شود.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور افزود: ظرفیت های تبلیغی فراوانی در کشورهای مختلف برای تبیین مکتب اهل بیت وجود دارد که متاسفانه به علت کمبود مبلغ در این حوزه قادر به راه اندازی کرسی های اسلام شناسی در این کشورها نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت به گونه ای است که حتی مبلغ و روحانی آشنا به مکالمه عربی نیز در حوزه های علمیه کشور کمتر یافت می شود، از این رو معاونت بین الملل حوزه درصدد شناسایی استعدادهای جوان و نخبه و همچنین آموزش زبان ویژه اساتید جوان مدارس علمیه است.

حجت الاسلام زمانی در ادامه از توسعه فعالیت های مرکز زبان حوزه خبر داد و گفت: به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش این مرکز تا 10 برابر هستیم، ضمن این که برنامه هایی برای آشنایی اساتید دروس خارج حوزه با فرهنگ ملت ها و سپس آموزش زبان خارجی تدوین شده است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور افزود: سفرهای علمی اساتید حوزه به خارج از کشور، برگزاری دوره های آموزشی زبان خارجی، برپایی دوره های آشنایی با فرهنگ ملل، طراحی همایش های ترویجی و همچنین تقویت ظرفیت های بین المللی مدارس علمیه منتخب کشور از مهم ترین برنامه های این معاونت در سال آتی خواهد بود.

وی با بیان این که آماده تعامل با مرکز مدیریت استان در جهت آشنایی طلاب حوزه های علمیه آذربایجان با اصول تبلیغ در عرصه های بین المللی هستیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیانی فاضل و آگاه به زبان روز دنیا برای تبلیغ مبانی اسلامی هستیم.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: نیازمند اعزام مبلغانی آشنا به زبان ترکی استامبولی هستیم که طلاب استان آذربایجان شرقی قابلیت بهتری در فراگیری زبان های رایج در آسیای میانه از جمله تاتاری، ازبکی، قرقیزی، آذری، ترکمنی دارند./935/پ201/س
ارسال نظرات