۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۵۶۱

بازدید معاون بین الملل حوزه های علمیه از حوزه های علمیه بناب و مراغه

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه در سفر به استان آذربایجان شرقی از حوزه های علمیه بناب و مراغه بازدید به عمل آورد.
حجت الاسلام زماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه در سفر به استان آذربایجان شرقی شب گذشته از حوزه های علمیه شهرهای بناب و مراغه بازدید به عمل آورد.

وی در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی نشات گرفته از مسیر حق طلبانه انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل است، گفت: بیداری اسلامی فرصت و زمینه لازم برای ورود حوزه های علمیه به عرصه های بین المللی را فراهم کرده است.

حجت الاسلام زمانی انقلاب اسلامی را ثمره مجاهدت روحانیت آگاه و مبارز دانست و افزود: تداوم ارزش ها و آرمان های الهی امام راحل و شهدا به یقین سخت تر از به ثمر رسیدن آن بوده است، رسالت امروز روحانیت آمادگی برای ورود به عرصه های تبلیغی خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه معاونت بین الملل حوزه های علمیه آماده همکاری با نهادها و سازمان های حوزوی است که آمادگی ورود به عرصه های بین المللی را دارند، افزود: معاونت بین الملل حوزه های علمیه با گذشت دو سال از شروع فعالیت خود، هماهنگی ها و رایزنی هایی در این زمینه انجام داده و هر جا که نیاز بوده کمک کرده است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) خود مهمترین زمینه وحدت میان امت اسلامی است، به ویژه اینکه در شرایط حساس بیداری اسلامی هستیم و بایستی در اشتراکات برای مقابله با دشمنان متحد و منسجم باشیم.

وی با اشاره به سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان در داخل و خارج از کشور خاطر نشان کرد: حقانیت شیعه بر کسی پوشیده نیست، اما استکبار جهانی با تحریم وهابیت به دنبال القای باورهایی غلط و خدشه دار کردن چهره شیعه هستند که بایستی نسبت به توطئه های این فرقه ضاله هوشیار بود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه مبارزه با رژیم صهیونیستی از دیگر زمینه های وحدت امت اسلامی است، افزود: کشورهای اسلامی و علمای اسلام بایستی با هم متحد شوند که لازمه این کار ابتدا قطع رابطه دوستانه همه کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است، معاون بین الملل حوزه های علمیه پس از این مراسم ضمن بازدید از حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب، در میان طلاب حوزه های علمیه شهرستان مراغه حضور یافت و با روند آموزشی این مراکز علوم دینی آشنا شد./935/پ202/س
ارسال نظرات