۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۹۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

انقلاب اسلامی برگرفته از نظام اسلامی رسول الله است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: انقلاب اسلامی قداست معنوی و الهی دارد و براساس فرامین الهی و دستور قرآن کریم شکل گرفت.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان روز گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد رسول اکرم در رشت برگزار شد، با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ایام ولادت رسول اکرم (ص)،گفت: انقلاب ما برگرفته از نظام اسلامی رسول الله است.

مدیرکل اوقاف گیلان تاکید کرد: انقلاب ایران به خاطر این که براساس اعتقادات و ایدئولوژی برنامه ریزی شد، انقلاب اسلامی نام گرفت و با همه سعی و تلاش ها برای انحراف از مسیر اصلی و اولیه خود منحرف نشد.

وی اقامه عدل را هدف ارسال پیامبران و نزول کتب آسمانی بیان کرد و گفت: در قرآن کریم، اقامه عدل هدف بعثت انبیا معرفی شده است.

حجت الاسلام عادلی، تشکیل حکومت اسلام را لازمه اقامه عدل و اجرای احکام و مبانی اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک قداست معنوی و الهی دارد و انقلابی است که براساس فرامین الهی و دستور قرآن کریم شکل گرفت.

وی به مسأله هدایت جامعه از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: از نظر اسلام یک رهبر دینی، رهبر سیاسی جامعه نیز هست و براساس ارزش های قائل شده از سوی خداوند برای انسان، انسان باید از هر کسی اطاعت نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان این که در نبود پیامبر (ص) و امام معصوم، انسان ها موظف به تبعیت از ولی فقیه هستند، گفت: با تلاش برای تخریب خط ولایت و امامت، دین تضعیف نمی شود چون مردم از روی اعتقادات خود از امام معصوم و ولی فقیه تبعیت می کنند و این یک تبعیت سیاسی نیست.

وی مردمی بودن و مکتبی بودن را از ویژگی های نظام حکومتی ایران خواند و خاطرنشان کرد: مردمی که براساس مکتب چیزی را بپذیرند نمی توان به سادگی آن را از آنان گرفت.

حجت الاسلام عادلی اذعان کرد: پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز تهدیدها و تحریم ها نشانه استقامت مردم ایران است و ملت ما نشان دادند که مشکلات نمی تواند مردم را از ادامه راه انقلاب و تبعیت از ولایت باز دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان، تصویب قانون برای ترور دانشمندان ایرانی را نشانه هراس غرب از پیشرفت علمی ایران خواند و تصریح کرد: اگر تحریم ها و ترورها از ابتدای انقلاب تاکنون برای کشور رخ نمی داد وضع موجود کشور بسیار مطلوب تر از وضعیت فعلی بود./950/پ202/س
ارسال نظرات