۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۰۷۶
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

مراکز حوزوی و دانشگاهی رهنمودهای رهبری را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در جمع روحانیان شیعه و سنی شهرستان خوی گفت: مراکز حوزوی و دانشگاهی، روحانیت، شخصیت های علمی، سیاسی، رسانه های گروهی و مطبوعات مواضع راهگشا و تاریخی رهبر معظم انقلاب را به صورت علمی تحلیل کرده و برای مردم تبیین کنند.
هفته وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام موسوی شکوری امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی، بیست و دوم بهمن در جمع روحانیت شیعه و سنی شهرستان خوی با تبریک هفته وحدت و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اعتقاد به خدای واحد، پیامبر واحد، قرآن واحد، اعمال عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشترک از جمله نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین داشتن دشمنان مشترک از جمله عوامل وحدت مسلمانان به شمار می رود که لازم است در هفته وحدت بیش از گذشته مشترکات مسلمانان بحث و بررسی شود.

وی استکبار جهانی با سردمداری آمریکا، انگلستان، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی را دشمنان مشترک مسلمانان عنوان و اظهار کرد: جاسوسی در میان مسلمانان با استفاده از روش های مختلف، غارت ثروت و منابع نفتی کشورهای اسلامی، ایجاد نفاق و اختلاف در میان اقوام و مذاهب اسلامی، قتل عام مسلمانان از طریق جنگ، انفجار و ترور، اشغال نظامی دو کشور مسلمان عراق و افغانستان و همچنین استقرار پایگاه های موشکی در برخی از کشورهای اسلامی از جمله اقدامات و توطئه های استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری در ادامه ترور کردن شخصیت های برجسته اسلامی، تحریک سران کشورهای اسلامی علیه یکدیگر، تحریک و مسلح کردن گروه های تکفیری و همچنین برانگیختن تعصبات جاهلانه قومی و مذهبی در میان ساده لوحان را از دیگر توطئه های شوم استکبار جهانی برشمرد که لازم است برخی سران کشورهای اسلامی با هوشیاری مضاعف در جهت خنثی کردن توطئه ها اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایران اسلامی را قدرت برتر در منطقه عنوان و تصریح کرد: جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی، الگو شدن نظام جمهوری اسلامی بر مسلمانان، پیشرفت های علمی گسترده، اتمی شدن ایران اسلامی و همچنین تبدیل مواضع انفعالی دشمنان به مواضع تهاجمی حاکی از این است که در شرایط حاضر موفقیت و پیروزی با مسلمانان است.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به فرمایش اخیر ولی امر مسلمین جهان در خطبه های نماز جمعه تهران تأکید کرد: ضروری است مراکز حوزوی و دانشگاهی، روحانیت، شخصیت های علمی، سیاسی، رسانه های گروهی و مطبوعات مواضع راهگشا و تاریخی رهبر معظم انقلاب را به صورت علمی تحلیل کرده و برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب از روحانیت در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: روحانیت نباید از نامزد خاص حمایت کند بلکه رسالت روحانیت تبلیغ جدی برای حضور گسترده مردم در انتخابات و تشریح وظایف قانونی نماینده مجلس که همان قانون گذاری و نظارت است.

نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان روشنگری و مقابله با توطئه های استکبار علیه انتخابات به ویژه در مناطق روستایی و مرزی، مقابله با انحرافات، کج خلقی ها، تعرض به خط قرمز ها، زیر پاگذاشتن خدمات نظام و مسؤولان از طریق ارشاد را از دیگر وظایف روحانیت در خصوص انتخابات مجلس برشمرد و تأکید کرد مسؤولان امنیتی، نظامی و انتظامی کاملا بر اوضاع تسلط دارند و تمامی تحرکات دشمنان را رصد می کنند و آقایان روحانی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در پایان برنامه تعدادی از طلاب اهل تسنن به مولودی خوانی در مدح نبی اکرم(ص) پرداخته و از برخی روحانیت شیعه و سنی فعال در روستاها با اهدای جوایز تقدیر شد./938/پ202/س

ارسال نظرات