۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۱۰۶
معاون امور بین الملل حوزه:

دنیای امروز خواهان درک معارف الهی است/ مبلغان با زبان های روز آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی گفت: مدیران حوزه برنامه ریزی کلان برای حضور روحانیت در عرصه های بین المللی نداشته اند؛ در حالی که بشر امروز آغوش خود را برای درک مفاهیم عالی اسلام گشوده است.
حجت الاسلام زماني
حجت الاسلام زمانی، معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیشینه علمی حوزه علمیه تبریز از دیرباز درخشان بوده و علمای متعدد و بزرگواری از این خطه در جهان اسلام تاثیرگذار بوده اند.

وی با تاکید بر ضرورت احیای جایگاه و نقش تاریخی حوزه علمیه تبریز در عرصه های بین المللی خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر راهکارهای مختلفی وجود دارد که فعال سازی طرح پژوهش محوری در دروس حوزوی و در پایه های مختلف از جمله آنها است.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: طلاب سطوح پائین بایستی با خلاصه نویسی محتوای دروس در پایان هر ترم و طلاب سطوح عالی با اجرای پروژه های پژوهشی و همچنین ارائه رساله پایان نامه در سطح یک و دو می تواند در تربیت طلاب پژوهشگر تاثیرگذار باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور جذب استادان مبرز سطوح عالی در تبریز، زمینه سازی برای جذب طلاب خارجی از کشورهای همجوار و تربیت طلاب برای ورود به عرصه های بین المللی را لازمه احیای جایگاه و نقش تاریخی حوزه علمیه تبریز دانست و افزود: قابلیت های موجود در حوزه علمیه تبریز برای عرصه های بین المللی، بیش از سایر استان ها است، آن هم به سبب آشنایی طلاب و روحانیان فاضل این منطقه به زبان ترکی و آذری است.

حجت الاسلام زمانی با ابراز تأسف از کمبود تعداد طلبه و روحانی آشنا به زبان های روز و زنده دنیا اظهار داشت: باید دید در سی سال گذشته تا چه حد پاسخگوی نیاز معنوی بشریت در دیگر ممالک بوده ایم. مدیران حوزه برنامه ریزی کلان برای حضور روحانیت در عرصه های بین المللی نداشته اند؛ در حالی که بشر امروز آغوش خود را برای درک مفاهیم عالی اسلام گشوده است.

وی همچنین خواستار اهتمام هر چه بیشتر اساتید حوزوی در مدارس علمیه شهرستان ها شد و اظهار داشت: اساتید سطوح مختلف حوزه، در تدریس مباحث مختلف به منابع و دروس متداول حوزه اکتفا نکنند، استادان می توانند با مراجعه به منابع مختلف مرتبط با مبحث، عصاره مطالعات خود را طلاب ارائه کنند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور خواستار مطالعات به روز، آشنایی با علوم مختلف و فرهنگ اقوام و ملل مسلمان از سوی طلاب برای حضور فعال در عرصه های تبلیغی شد و ادامه داد: تقویت دروس پایه حوزه، جامعیت علمی، آشنایی با مذاهب، ادیان و مکاتب دنیا، فعالیت های پژوهشی تطبیقی، کسب مهارت های تبلیغی، آموزش زبان های خارجی و روز دنیا، تمرین مدیریت ها و فعالیت های فرهنگی، روحیه شجاعت، ابتکار و خلاقیت در عمل و اخلاص از مهم ترین شرایط لازم برای حضور روحانیت در مجامع تبلیغی بین الملل است./935/ت 302/س
ارسال نظرات