۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۹۱۳

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی خبر داد.
ميكائيل جمال پور، رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال‌پور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی در تبریز اظهار داشت: کمیته های مختلف این جشنواره بین المللی تشکیل شده که در آینده اقدام به انتشار فراخوان خواهد کرد.

وی از تهیه و تدوین اساسنامه پیشنهادی این جشنواره از سوی دفتر آموزش و پژوهش استانداری خبر داد و ادامه داد: جشنواره ربع رشیدی بعد از انجام مقدمات و پیگیری‌های لازم در سال های آینده به صورت کشوری و بین‌المللی در تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی افزود: نسخه‌هایی از اساسنامه جشنواره جهت بررسی و دریافت نظرات کارشناسی به نخبگان استان و کشور ارسال شده است.

جمال‌پور با بیان این که فناوری‌های نوین محور جشنواره ربع رشیدی است، ادادمه داد: اساسنامه این جشنواره بعد از اخذ نظرات کارشناسان و نخبگان، برای تصویب نهایی و اخذ مجوزهای لازم به مبادی ذیربط از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم خواهد شد.

بنا بر این گزارش؛ ربع‌رشیدی شهر حوزوی و دانشگاهی دوران غازان‌خان ایلخانی است که توسط وزیر وی به نام خواجه رشید‌الدین فضل‌الله همدانی در سال 700 هجری قمری در شمال‌شرق باروی شهر تبریز در محله رشیدیه ساخته شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات