۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۹۳۵
استاندار آذربایجان غربی در جمع روحانیان:

رسالت هدایتگری روحانیت در انتخابات مجلس انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی در دیدار با روحانیت و طلاب شهرستان خوی گفت: روحانیت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دعوت به حضور حداکثری و روشنگری در انتخاب اصلح به رسالت هدایتگری خود عمل کنند.
سخنراني استاندار آذربايجان غربي در جمع روحانيت خوي سخنراني استاندار آذربايجان غربي در جمع روحانيت خوي سخنراني استاندار آذربايجان غربي در جمع روحانيت خوي سخنراني استاندار آذربايجان غربي در جمع روحانيت خوي سخنراني استاندار آذربايجان غربي در جمع روحانيت خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی، روز گذشته در همایش علما و روحانیون شهرستان خوی، به تشریح سابقه احزاب و گروه های مختلف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 4 جریان فکری اعم از لیبرالیستی، جریان های چپ گرا و مفافقین و حرکت های التقاطی در ایران شکل گرفت که تمامی این جریان ها بدلیل اعتقاد نداشتن به نظامی الهی و اسلامی از روحانیت فاصله پیدا کرده و سقوط کردند.

اسلام، مهمترین عامل پیوند مردم و رهبری

وی اسلام فقهاتی را مهم‌ترین جریان و تفکری دانست که ما به آن معتقد هستیم چراکه بر اساس آموزه های مترقی اسلام پایه ریزی شده و متعلق به تفکر فقه و فقاهت و حکومت اسلامی است.

استاندار آذربایجان غربی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مرهون سه عامل رهبری، مردم و اسلام ارزیابی و تصریح کرد: اسلام مهم ترین عاملی پیوند میان مردم و رهبری بود چراکه مردم ما معتقد هستند اسلام دین خاتم (ص) است و قدرت اداره جامعه بشری را دارد.

علما ذخایر انقلاب اسلامی و روشنگران جامعه اسلامی هستند

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم خاطر نشان کرد: معظم له در دیدارهای متعدد خود با روحانیت، بزرگان و اساتید حوزه علمیه بر نگاه تخصصی به مباحث فقهی و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت های اسلام در اداره جامعه بشری تأکید فرمودند.

جلال زاده در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خدمات و روشنگری های روحانیت در طول سه دهه پس از پیرزوی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: علما ذخایر انقلاب اسلامی و روشنگران جامعه اسلامی هستند چراکه در عرصه های خطر و بحران در صف اول در برابر استبداد و طاغوت ایستادند و نمادی از مقاومت و آزادگی اسلامی را به نمایش گذاشتند.

روحانیت در انتخابات مجلس به رسالت هدایتگری خود عمل کنند

وی در ادامه از روحانیت به عنوان ستون دین در منطقه یادکرد و افزود: روحانیون و علما بودند که با روشنگری و هدایتگری خود توانستند مردم را در مسیر اسلام و دین حق هدایت کنند و قطعاً در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دعوت به حضور حداکثری و روشنگری در انتخاب اصلح به رسالت هدایتگری خود به بهترین نحو عمل کنند.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی در ادامه ورود روحانیت به بحث های تخصصی مدیریت جامعه در ایران اسلامی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی بر مبنای دین و اسلام پایه گذاری شده است و علما به عنوان کارشناسان دین، لازم است در عرصه معنوی جامعه پیشرو بوده و با الهام از معارف دینی مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم را مرتفع سازند.

وی در پایان از شهرستان خوی به عنوان ذخیره فرهنگی استان آذربایجان غربی یاد کرد و بیان داشت: درود و رضوان خداوند بر علمای بزرگ این منطقه به خصوص حضرت آیت الله خویی(ره) و شهیدان و ایثارگران این شهرستان به خصوص شهیدان کوچری، حاج قلی زاده و درستی که با مجاهدت خود ایران اسلامی را در جهان سربلند کرده اند. /938/پ202/س
ارسال نظرات