۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۰۶۰
رییس ستاد انتخابات گلستان:

انتخابات هویت بخش جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی هویت بخش است؛ زیرا از دو مؤلفه دین و مردم برخوردار است.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، علیرضا جمشیدی، رییس تاد انتخابات گلستان، امروز در شانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان با بیان این که مردم سالاری دینی یکی از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی و الگویی جدید از حکومت داری است، گفت: در نظام اسلامی ما دین و مردم در کنار هم در حکومت و حاکمیت نقش آفرینی و مدیریت می کنند و این ویژگی در هیچ نظامی وجود ندارد.

جمشیدی اضافه کرد: کشور های بیگانه و بخصوص دشمنان نظام قضاوت و رفتارشان را با ما، بر اساس میزان شرکت مردم در انتخابات تعیین می کنند و هر چه حضور فراوانتر و گسترده تر باشد، جایگاه نظام در نگاه بین المللی مقتدر و مستحکم تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات برای نظام نمره آور است و بر اساس این نمره با ما رفتار می شود، پس باید دغدغه ها را کاهش دهیم و با تجربه ای که نسبت به طرح ها و نقشه های دشمنان از انتخابات 88 کسب کرده ایم به هیچ عنوان نباید دوباره با آن چالش ها روبه رو شویم.

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به رفتار تبلیغاتی کاندیداها گفت: اسلام دین اعتدال است و به دلیل وجود فضای شور و شوق انتخاباتی و حضور گسترده مردم در این امر خطیر، خیلی از سخت گیری ها را انجام نمی دهیم اما اگر در جایی مشاهده کنیم که کاندیداها یا هوادارانشان خدای نکرده دستاوردهای نظام را زیر سؤال برده و از خط قرمز ها عبور کنند با آنها برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان این مطلب افزود: هیأت های اجرایی و در رأس آنها فرمانداران باید تذکرات و هشدارهای لازم را در این خصوص تا پایان زمان تبلیغات با مسؤولان ستاد های کاندیداها به صورت مستمر داشته باشند.

جمشیدی تاکید کرد: دشمن بدنبال استراتژی حضور حداقلی و ترکیب نمایندگان از میان کاندیداها یی که تفکراتشان به آنها نزدیک تر است، بوده و به همین دلیل مردم باید هوشیار بوده و کسی را انتخاب کنند که کارنامه مورد قبولی در نظام اسلامی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز رویارویی و تقابل جدی بین دو تفکر لیبرالیستی و اسلامی وجود دارد، ادامه داد: با این شرایط، ایران اسلامی در حال صدور اندیشه اسلام ناب محمدی به اقصی نقاط جهان به ویژه جهان اسلام است که نمونه آن در کشورهای اسلامی مشاهده می شود.

جمشیدی افزود: به دلیل بصیرت و بینش سیاسی مردم است که بیداری اسلامی و پیشرفت کشور در بخش های مختلف، جدی دیده می شود و براساس رهنمودهای رهبری همه این دستاوردها مختص نظام دینی است.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی ستاد استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی در روز 12 اسفند اظهار داشت: همه امور مربوط به این مسأله در ستاد، مدیریت شده، تعامل صمیمی بین ستاد و هیأت های سه گانه برقرار است و توازن و تعاملی بین سلایق و قومیت ها وجود دارد و رقابت امروز، جدی و علنی قابل مشاهده است و به آن خوش بین هستیم.

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: این انتخابات، تقابل دو استراتژی حضور حداکثری و حداقلی است و استکبار جهانی به دنبال برگزار نشدن انتخابات در موعد مقرر و مخدوش کردن نتیجه آن است.

جمشیدی ادامه داد: انتظار است با حضور حداکثری در این انتخابات که به گفته رهبر انقلاب اسلامی پایه نظام است، عزت ملی به دشمنان نشان داده شود و نظام مصون بماند./950/پ202/س
ارسال نظرات